A lap a Nielsen piackutató friss adatait idézve arról ír, hogy az elmúlt 12 hónapban 15 százalékos volt a növekedés. 2018 júniusa és 2019 májusa között csaknem 32 milliárd forintért adtak el energia- és sportitalokat. A legnépszerűbbek a 2,5 decis cukros, ízesítetlen verziók.
Az energiaitalok térhódítása különösen a fiatalok körében aggasztó: az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet korábbi felmérése szerint minden ötödik 10–14 éves gyerek fogyaszt energiaitalt reggelire, ami európai összehasonlításban is kimagaslóan rossz mutató – hívta fel a figyelmet a Magyar Kardiológusok Társasága. A magyar kamaszok 78 százaléka iszik energiaitalt, közülük 13 százalék rendszeres fogyasztó.
A kardiológusszakma álláspontja szerint az energiaitalok esetében a legnagyobb veszélyt a nagy cukor- és koffeintartalom jelenti, amely szívritmuszavar kialakulásához vezethet a rendszeres fogyasztóknál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.