A tanárok nagyobb szerepet játszhatnak a COVID-19 továbbadásában az iskolákban, mint a fiatal diákok, állítja az Amerikai Járványügyi Hivatal (CDC) legújabb tanulmánya.
A tanulmányban a kutatók a COVID-19 átadását vizsgálták a grúziai Marietta (Atlanta külvárosa) nyolc állami általános iskolájában 2020. december 1. és 2021. január 22. között. Összesen mintegy 2600 diák és 700 alkalmazott vett részt a kísérletben - írja a LiveScience.
A vizsgálati időszak alatt a kutatók kilenc olyan COVID-19 csoportot azonosítottak, amelyek összesen 13 pedagógust és 32 diákot érintettek hat általános iskolában. (A csoportot a COVID-19 legalább három kapcsolt eseteként határozták meg.)
A COVID-19 csoportok közül négyben egy tanár volt az "index-beteg" vagy kezdeti eset, míg diák csak egy klaszterben volt index-beteg.
A másik négy csoportban az indexes beteget nem határozták meg. A kilenc csoportból nyolc esetében tehát valószínűleg a tanár fertőzte meg a diákokat, ráadásul valószínűleg úgy, hogy előtte a tanárok egymást fertőzték személyesen találkozókon vagy épp az ebédszünetben.
A kutatók szerint ez egyértelműen arra utal, hogy a tanárok "központi szerepet játszottak" az intézményeken belüli koronavírus-fertőzésekben és a fertőzési lánc kialakulásában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.