Kitálaltak az éttermi dolgozók: ezek a legirritálóbbak a vendégekben

éttermi dolgozók, étterem, étkezési szokások
Shutterstock/Studio113 -
éttermek vendégek felszolgáló ételrendelés
Bár az étkezési élmény, az árak és a környezet változóak lehetnek az egyes helyeken, egy dolog közös minden étteremben: az éhes vendégek. Éttermi dolgozók megosztották azokat az étkezési szokásokat és rendelési hibákat, amiket ki nem állhatnak.

Bár sokan azt tanulják, hogy a vendégnek mindig igaza van, a pincérek és pincérnők világszerte egyetértenek abban, hogy vannak olyan étkezési szokások, amelyek nem kívánatosak. Az r/AskReddit online fórumon egy felhasználó feltette azt a kérdést, hogy melyek azok a vendég által tett cselekedetek, vagy mondatok, amelyet az éttermi dolgozók titokban utálnak? A bejegyzés pedig több, mint 2000 válasz kommentet generált és olyan részleteket is feltárt, amelyet lehet, hogy te is elkövettél már valamelyik korábbi éttermi látogatásod során.

éttermi dolgozók, étterem, étkezési szokások
Az éttermi dolgozók ki nem állhatják a követelőző vedégeket.
Forrás: Shutterstock/Drazen Zigic

Ezekre a vendégszokásokra akadnak ki az éttermi dolgozók

Az egyik Reddit felhasználó például megosztotta, hogy egy étteremben, ahol korábban dolgozott rendre előfordult, hogy amikor kivitték az asztalokhoz az ételt, senki nem emlékezett rá, hogy mit rendelt. „Ha például csirkés Caesar salátát mondtam, mindenki csak üres tekintettel nézett rám, mintha egy másik nyelven beszélnék.” Sok hozzászóló, köztük vendégek is, egyetértettek a pincérrel, aki megosztotta az ezzel kapcsolatos frusztrációját. Egy másik fórumozó elmondta, hogy ez a helyzet őt annyira irritálta, hogy kidolgozott egy rendszert a probléma elkerülésére. Azt mondta: „Amikor étterembe megyünk, tudom, ki mit rendelt, és elmondom a pincérnek, kié az étel.” Más Reddit felhasználók azt állították, hogy ez csak a kevésbé formális étkezési helyeken jelent problémát, de ettől függetlenül megoldásokat kellene találni rá. De ez még nem oldja meg az éttermi munka egyéb árnyoldalait, például a követelőző vendégeket.

„Éttermek dolgozójaként az egyik dolog, amit titokban utálok, amikor a vendégek az ujjaikkal csettintenek vagy fütyülnek, hogy felhívják a figyelmemet. Hihetetlenül tiszteletlen és udvariatlan. Egy egyszerű „elnézést” vagy egy kézmozdulat is éppen elég lenne.” - osztotta meg az egyik kommentelő.

Majd hozzátette: „A vendégeknek fontos emlékezni arra, hogy mosolyogva szolgáljuk ki őket, de nem vagyunk személyes szolgák. A tisztelet sokat számít a vendéglátóiparban.” Egy másik Reddit felhasználó egyetértett a fentiekkel: „Komolyan. Ezt a kutyámnak csinálom, és fogalmam sincs, hogyan gondolhatják egyesek, hogy ez emberekkel szemben ez rendben van vagy elfogadható!” Ez az észrevétel aggodalmat keltett másokban, akik azon kezdtek el gondolkodni, vajon az, ha egy pincér figyelmét egy „kis kézmozdulattal” próbálják felhívni, elfogadható-e.

Egy másik étterem dolgozója azt árulta el, hogy frusztrációját az okozza, amikor a vendégek nem hiszik el a számlát, amikor fizetniük kell.

Egy fórumozó, aki egy gyorsétteremben dolgozott, így nyilatkozott: „Nem tagadom, hogy az árak tényleg magasak, de ez nem az én dolgom. Többször is előfordult, hogy mikor felvettem a rendelést, azt kérdezték tőlem: 'Miért emeltétek így meg az árakat?' Vagy amikor közöltem a rendelés végösszegét, azt hitték, hogy hamis tételeket adtam hozzá, mintha nem tudnák megnézni a kijelzőt és kiszámolni az összeget.” Egy másik személy hasonló frusztrációját fejezte ki, amikor a vendégek nem létező kedvezményeket kérnek. „Nem értem, miért hibáztatnak engem olyan dologért, amire nincs befolyásom” — mondta.
Ezek is érdekelhetnek:

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.