A pezsgő története a 17. századi Franciaországba, a Champagne régióba nyúlik vissza. Bár a legenda szerint Dom Pérignon bencés szerzetes találta fel a pezsgőt, ő valójában csak a borkészítési folyamatokat szerette volna tökéletesíteni - neki köszönhetjük, hogy létrejött a habzóbor és a pezsgő. Champagne borászai kezdetben tehát nem szándékosan állították elő a a buborékos italokat, de fokozatosan kezdték felismerni, hogy a habzóbor különleges élményt nyújt.
A habzóbor, és ezzel a pezsgő hírnevét végül a 18. században XIV. Lajos, a Napkirály alapozta meg. Az uralkodó híres volt kifinomult ízléséről és fényűző udvari életéről. Neki köszönhető, hogy a pezsgő ismertté vált a francia udvarban, bár még nem a ma ismert stílusban és minőségben. Az arisztokrácia a habzó borokat eleinte szokatlannak tartotta, ám gyorsan megszerették, különösen azt az élményt, amit a buborékok adtak. A pezsgő Lajos udvarában a luxus és a kiváltság jelképévé vált, és az ünnepi alkalmak elengedhetetlen része lett, a király hivatalos itala lett, és ez csak tovább növelte népszerűségét a francia nemesség körében.
Champagne régió borászatai gyorsan reagáltak a növekvő keresletre, és egyre kifinomultabb technikákat dolgoztak ki a pezsgő minőségének javítására. Az arisztokrácia, látva a királyi udvar szokásait, követte a példát, és a pezsgő az európai nemesi udvarokban is egyre népszerűbb lett. Az italt különleges alkalmakra tartogatták, és már ekkor kialakult az a szokás, hogy a pezsgőt a legfontosabb események megünneplésére bontották fel. Az ital egyedisége és ritkasága miatt a gazdagság szimbólumává vált. E státuszt aztán szándékosan tartották fenn a pezsgőgyártók, akik számára létfontosságú volt, hogy az ital megőrizze exkluzívitását.
Egyre több európai udvar kezdte követni a francia udvar szokásait, így a pezsgő nemcsak Franciaországban, hanem Angliában, Oroszországban és más európai királyságokban is népszerű itallá vált.
A 19. század pezsgőgyártói, mint például a Moët & Chandon, a Veuve Clicquot és a Perrier-Jouët, felismerték hogy gazdagságuk a pezsgő egyedi státuszának fenntartásában rejlik. Tudatosan alakították a pezsgőt a luxus és a különlegesség jelképévé, amelyet ezek után már nem csak a nemesek, hanem a gazdag polgárság és a feltörekvő iparmágnások is előszeretettel fogyasztottak. A pezsgőgyártók rendszeresen szállítottak az európai udvarok számára, és jelen voltak a legfényűzőbb eseményeken, hogy az emberek fejében a pezsgő összeforrjon a fényűző életmóddal.
Madame Clicquot, a híres Veuve Clicquot pezsgőház vezetője volt az egyik első pezsgőkészítő, aki erőteljes marketingstratégiákat alkalmazott. Oroszországban például exkluzív ügyfélkört alakított ki, és a cár udvarának hivatalos pezsgőszállítója lett. Ügyelt arra, hogy termékei kiváló minőségűek és magas árfekvésűek legyenek, ezzel tovább tudta növelni a pezsgő presztízsét. A különleges évjáratú italok kiemelése is az ő nevéhez fűződik.
A pezsgő a 19. század végétől egyre inkább elérhetővé vált a középosztály számára is, de exkluzív státuszát továbbra is megőrizte. Szokássá vált, hogy az emberek pezsgőt bontottak különleges alkalmakkor, mint például esküvőkön, szilveszterkor vagy más ünnepi eseményeken. A palack felnyitása, a dugó pukkanása és a pezsgő buborékainak játékossága mind szorosan kapcsolódnak az ünnepléshez és a különleges alkalmakhoz. A pezsgő mára nemcsak egy ital, hanem egy szimbolikus elem, amely minden jelentős ünnep és mérföldkő elengedhetetlen kelléke.
A Hungaria pezsgő történetének jelentős mérföldkövéhez érkezett el, ugyanis buborékjaink új és még stílusosabb köntösbe bújnak – minden termékünk új csomagolást kap! Most kedvezményes áron juthatsz hozzájuk, csak limitált ideig!
A cikk megjelenését a Hungaria Pezsgő támogatta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.