A kutatás 1000 ember megkérdezésével október 26. és november 3. között zajlott, a minta reprezentatív a 18-69 éves magyar lakosságra nem, életkor, régió és településtípus szerint.
Kiemelték, a válaszadók több mint fele már novemberben, vagy előtte elkezdte a vásárlást, és tavalyhoz képest némileg nőtt a bizalom az üzletben történő vásárlás iránt. Az online beszerzésnél a többség igyekszik korábban megrendelni az ajándékot, mert fél, hogy a kiszállításban lehetnek fennakadások.
A felmérés szerint a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok közé tartoznak továbbra is a ruhák, az elektronikai cikkek és a játékok. A tárgyi ajándékokat az utalványok, élmények, utazások követik.
A kutatás rámutatott arra, 10-ből 4 magyar úgy érzi, hogy a mindennapokban kevesebb időt tud szánni a szeretteivel való kapcsolattartásra, mint szeretné, a válaszadók háromnegyede legalább hetente egyszer sort kerít egy mélyebb beszélgetésre a közvetlen családtagokkal, viszont csak negyedük társalog ilyenekről napi szinten.
A válaszadók mintegy fele karácsonykor tervezi pótolni az év közben elmaradt találkozásokat, beszélgetéseket. A kérdőívet kitöltők 47 százaléka az idén szűk családi körben, 44 százaléka pedig szélesebb rokoni körrel tölti a karácsonyt.
A felmérés szerint az elmúlt évhez képest az idén már kevésbé befolyásolja az ünneplést a járványügyi helyzet, tavaly 44 százalék mondta, hogy - főként a koronavírus miatt - valószínűleg kevesebb emberrel fog találkozni, mint az előző évben, idén már csak 11 százalék válaszolt így. A pandémia miatt kevesebb találkozást tervezők főleg az idősebb, nem velük közös háztartásban élő rokonaikat féltik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.