A játékot The Million Pound Drop címen álmodták meg az Egyesült Királyságban az Endemol kreatívjai. Bizonyára ismerős lehet a cég neve, igen, ők fejlesztették a Big Brother realityt is anno. Magyarországon november 29-én indult el a "40 milliós", Rákóczi Ferenc vezetésével. A TV2-nél most ő az ügyeletes vicces pasi, míg rádiós kollégája, Sebestyén Balázs az RTL Klub mindennel kompatibilis adu ásza.
A játék szisztémája a következő: a 40 milliót feltálalják a két versenyző elé, akiknek végig lehetőségük van arra, hogy megtartsák a busás összeget - csupán jól kell dönteniük. Minden kérdés előtt két témakör közül választhatnak, amelyek rejtélyesen vannak megfogalmazva. Például: "Sugár" - később kiderül, hogy nagyvárosok sugárútjairól szól majd a kérdés. Először megjelenik a négy válasz, majd maga a kérdés is. A játékospár megbeszéli a kérdést, ami lehet, hogy egyértelmű, lehet, több tippjük is van. Ebben az esetben a 40 milliót úgy kell szétosztaniuk a kérdések között, hogy egy választ (pénznyelőt) szabadon kell hagyniuk. Ha akarják, felezik az összeget, ha csak dereng a válasz, akkor kevesebb pénzt tesznek a homályosabb válaszra, ha biztosak a helyes útban, az összes pénzt arra teszik fel, mindent vagy semmit alapon. Nyolc kérdést kell túlélni, s már vihetik is a maradék pénzt. Ennyi lenne a játék, de ez korántsem ilyen egyszerű.
Mitől sikeres egy kvíz?
Itthon elég sikeresek a játékosok személyiségére alapozó kvízek, gondoljunk csak a "táskás" műsorra vagy a Széfre. Több rostás castingot szerveznek a szereplők összetrombitálásra, hiszen egy műsor akkor a legsikeresebb, ha a szereplői érdekes személyiségek, lehet velük nevetni, örülni és búslakodni is. Flegma, szótlan, szomorkás embereket nem szívesen néz senki, ezért a kommunikatív, vidám arcokra alapoznak - és természetesen a műsorvezetőre.
Ez a játék harsány porondmestert kíván, aki anekdotázik, viccelődik, ugratja a versenyzőpárost. Talán kicsit itt bukik ez a műsor, hiszen túl sok a rizsa. Rákóczi nagyon érti a dolgát, humoros és amolyan "a szomszéd jófej pasi" érzésünk van vele kapcsolatban, de bizonyára a licenc köti ehhez a sok dumához. Lassan halad a játék. Ami még kifejezetten idegesítő, az Rákóczi artikulálatlan üvöltözése. Persze, jó, ha szurkol, ha buzdít, de néha olyan érzésünk van, mintha jajveszékelne, vagy nem működne a mikroportja.
A 40 millióst kommentelő nézők Rákóczi műveletlenségét és lexikális tudásának hiányát nehezményezik, s Vágó Istvánnal példálóznak. Nos, semmi gond nem lenne azzal, ha a műsorvezető csupán a nála lévő papírokról kommentálná a kérdéseket, de mivel nagydumás férfiről beszélünk, néha nem állja meg szó nélkül a szituációkat. Ezzel a felesleges csacsogással kellemetlen helyzetbe hozhatja magát: Grace Kelly halálát például nemes egyszerűséggel összekeverte Isadora Duncan amerikai táncosnő morbid fulladásos halálával. Semmi gond, csak bölcsebb maradt volna, ha hallgat. Ez az, amibe bele lehet jönni, gyakorlat teszi...
Necces kérdések
A kérdések nagyon vegyesek. Van, hogy jót mulatunk a kanapén ülve a túl könnyű, bulváros ihletésű kérdéseken, de vannak igazán nehéz, beugratós feladványok is. Néhány hibára mi is felkaptuk a fejünket: pl. a "tímár" mesterség meghatározásánál a válaszok között a szűr és a bőrcipő is szerepelt. A cipőt fogadták el a játékban, ám helyesen egy tímár nem készít cipőt, csupán a bőr kikészítésével foglalkozik. A másik hiba egy neves kérdésnél merült fel: melyik személy nem Ferenc a négy felsorolt közül: Verdi, Sinatra, Beckenbauer, Mitterand voltak a lehetőségek, és a zeneszerzőt fogadták el helyes válaszként. Utólag kiderült, hogy Verdi teljes neve: Giuseppe Fortunino Francesco Verdi, ahol a Francesco Ferencet jelölt. Sokak szerint ez csak szőrszálhasogatás... de bizonyára találtak volna olyan kérdést is, ami 100%-osan egyértelmű.
Hibák ide-vagy oda, eddig nagyon népszerű a kétezres kötegeket potyogtató játék, és sokan szívesebben nézik esténként, mint a konkurencia trash-realityjét.
Barátkozz a Life.hu-val az iWiWen és a Facebookon is! |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.