A rajz mindig őszinte
A rajz a legrégebbi kommunikációs eszköz, már az ősember is rajzokkal és különböző ábrákkal fejezte ki magát, vagy adta tudtára érzelmeit a társainak, így nem meglepő, hogy egészen kisgyermekkorban is "rajzolunk". Ahogy növekszünk, úgy tapasztaljuk meg a világot önmagunk körül, minden tapasztalásunk nyomot hagy bennünk, amelyeket életünk végéig hordozunk, akár tudat alatt is. Akárcsak az írásunk, úgy a rajzaink is egyedi, más emberre nem jellemző sajátosságokkal bírnak, a tudatunk és a tudatalattink is kivetül a papírra. A rajz soha nem hazudik, és csak azt mutatja meg, amit a személyiségünk valóban hordoz magában - mondja Sopf Emőke, grafológus, rajzelemző.
Színes, izgalmas egyéniség
A képen látható rajz egyszerűségéből feltételezhető, hogy inkább mókából készült, viszonylag gyorsan, könnyen kivitelezhetőt akart rajzolni a hercegnő, ám bármilyen egyszerű is az ábra, mégis fontos dolgokra világít rá. Az első, ami szembetűnő, hogy egy darab állat van a képen, ami egy csiga, és középre rajzolta, ami azt jelenti, hogy a hercegnő érett, felelősségteljes személyiség, aki már az anyaszerepre is alkalmas. A csigás rajz olyan embert mutat, aki aktív életet él, kedveli a nyüzsgést és nem egy otthonülő típus. A fű is erre utalhat, és arról árulkodik, hogy Katalin hercegnő szeret táncolni, mozogni, szívesen sportol, és úgy tűnik, mindezekhez érzéke is van: jó mozgással, jó ritmusérzékkel megáldott személyiség - folytatja a szakértő. A rajz középső elhelyezkedése azt jelenti, hogy a hercegnő nagyon kötődik a szüleihez, egyformán fontos számára mindkét szülőjének a szeretete és a véleménye, ám a csiga jobbra megy, amiből arra is következtethetünk, hogy inkább apás lányról van szó, aki jobban ad az édesapja véleményére, inkább neki akar megfelelni és felnéz rá.
Nehezen nyílik meg
A csiga szimbolikája a bezárkózás, a zárkózottság. A hercegnő valószínűleg nem egy könnyen megközelíthető ember, hanem olyan, aki csak keveseknek nyílik meg, így meg kell őt nyerni, vagy akár meghódítani. A rajzával jelzi is, hogy mivel lehet ezt nála elérni, hiszen a csigát pirossal rajzolta, a piros szín pedig a szeretet jele. Katalin tehát csak akkor enged közelebb magához valakit - legyen szó barátságról vagy szerelemről -, ha érzi, hogy szeretik, és feltétel nélkül elfogadják. Ugyanakkor a piros szín azt is megmutatja, hogy a hercegnőnek hatalmas szíve van, adakozó és nemes lelkű, ám cserébe ugyanezt várja. Ez megjelenik a zöld színnel is, amely a harmónia és az életerő szimbóluma. A hercegnő ereje teljében van, aki most bármire képes lenne - fűzi hozzá Sopf Emőke.
Úszik a boldogságban
Katalin hercegnő nem igazi csiga-vonalat rajzolt, hanem egymásban lévő köröket. A körhöz igen sok tudatalatti szimbólum társul: mindenekelőtt az ég, továbbá a gömb alakú égitestek jelképe (Nap, Hold). A látható és láthatatlan égi körök szimbolikája, mint például a Tejút, a planétapályák, vagy az Égi Egyenlítő, amely a naiv világképben a Paradicsommal azonos. Ezek szerint aki köröket rajzol, olyan boldogságot él át, hogy szinte a Paradicsomban érzi magát. Mivel Katalin hercegnő rajzán meglehetősen szembetűnőek a körök, joggal feltételezhetjük, hogy földöntúli boldogságban van része. Ugyanakkor a kör magában hordozza a mozgásban az állandóságot, az ismétlődést, a folyamatosságot, a folytonosságot, és így az örökkévalóságot is. A kör önmagába visszatérő, megszakítatlan görbe vonala jeleníti meg a tökéletességet, a harmóniát, a végtelent, a védettséget és az egyenrangúságot, így a hercegnő rajza gyönyörű szimbóluma annak az élethelyzetnek, amelyben jelenleg érzi magát - összegzi a szakértő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.