1. Catherine Vadé - Voltaire (Francois-Marie Arouet)
A felvilágosodás korának egyik klasszikus szerzője számos műfajban alkotott: írt regényeket, színdarabokat, költeményeket, filozófiai értekezéseket, politikai pamfleteket, történelmi tanulmányokat, naplót, és még ki tudja mi mindent. Ezekkel pedig rendszerint a fennálló társadalmi szokásjogokat támadta, így alapos botrányokat kavart - nem csoda, hogy legtöbbször álnéven jegyezte őket. Már Voltaire név, melyen máig ismerjük is írói név, de ezt aztán később még rengeteg (az irodalomtörténészek számításai szerint 187 db) álnévvel kombinálta. Nem meglepő, hogy ennyiből akad egy női alteregó is: Catherine Vadé.
2. Csokonai Lili - Esterházy Péter
A magyar irodalom leghíresebb vonatkozó esete 1987-ben történt, amikor megjelent Csokonai Lili Tizenhét hattyúk című (első) kötete, a közönség és a szakma pedig egy emberként kezdte el ünnepelni a kirobbanóan tehetséges fiatal írónőt. Az önéletrajzi regény archaikus, barokkos nyelvezetéről azonban nem sokkal később egy irodalomkritikus (Szále László) a cikkében kimutatta, hogy azt csak egyetlen ember írhatta: Esterházy Péter. Aki ki is állt a nyilvánosság elé, és leleplezte a magyar irodalomtörténet egyik legrafináltabb és legjátékosabb összeesküvését.
3. Fernando Pessoa
A portugál irodalom egyik legnagyobb alakja, a 20. századi líra fontos szerzője meglehetősen különös életművet hagyott maga után: eleve csak az élete végén, de leginkább a halála után fedezték fel és jelentették meg a műveit - melyeket rengeteg írói alteregó felhasználásával és írói álnevek alatt alkotott meg. Több mint nyolcvan, különböző stílusú és nemzetiségű "írótársat" talált ki magának, jó néhánynak megalkotta a komplett életrajzát, horoszkópját, még az aláírását is. Közöttük pedig akadt egy nő is: Maria José - igaz az ő nevében csak egyetlen művet írt "A Carta da Corcunda para o Serralheiro" címmel.
4. Danuta de Rhodes - Dan Rhodes
Ahogy korábban említettük, azokban az esetekben, amikor női írók választottak férfi álnevet, legtöbbször azért tették, mert így könnyebb volt érvényesülniük a könyveikkel egy férfiközpontú korszakban vagy műfajban. Vannak azonban olyan zsánerek, ahol manapság már a női név jelent előnyt, mint például a romantikus regényeké. A 20. század egyik legsikeresebb amerikai szerelmesregény-szerzője, Thomas E. Huff is számos könyvét nőíróként adta ki (Edwina Marlow, Beatrice Parker, Katherine St. Clair, és Jennifer Wilde nevek alatt), de a jelentős kortárs brit regényíró, Dan Rhodes is női névhez nyúlt, amikor egy Diana hercegnő halála körül játszódó, erősen női történetet foglalt regénybe (The Little White Car). Igaz nem nagyon titkolózott, hiszen a vezetéknevét megtartotta hozzá...
5. Rose Sélavy - Marcel Duchamp
Rose Sélavy nem elsősorban írónőként "alkotott", de azért publikált: megjelent a neve alatt például egy aforizmakötet is. Rose Sélavyt (akinek a neve az "Eros" és a "c'est la vie" = "ilyen az élet" kifejezésekből jött össze) a képzőművész Marcel Duchamp alkotta meg 1921-ben, és még az arcát is adta hozzá: egy Man Ray-fotósorozaton női ruhába öltözve jelent meg Rose-ként - a poén pedig teljesen hihető volt. Duchamp később számos munkájában felhasználta Sélavy nevét, életrajzot is kanyarított köréje, később pedig az általa kitalál karakter önálló életre kelt Duchamp köreiben, például Robert Desnos francia szürrealista költő is publikált a neve alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.