A kiállításon az Egyesült Államokban élő, de perzsa születésű Shirin Neshat képzőművész videoinstallációi kalauzolják el a látogatót a rejtélyes iszlám világába. Az első teremben teljes sötétség és sejtelmes zene fogad, csak a helyiség két szélére elhelyezett vetítővászonról szűrődik némi fény. A mozgóképek fekete-fehérek, az egyik videón száz nő, a másikon száz férfi látható. Két külön alkotás, mégis összefüggő történetet mesélnek el. A szereplők nem beszélnek, tekintetük mégis a szavak erejével hat ránk. A férfiaké elszántságot és fegyelmet tükröz, míg a csadorba öltözött nőké félelmet, sebezhetőséget. A két kisfilmet egymással szemben vetítik – ez tökéletesen kiemeli a két nem jogai közti hatalmas különbséget, az alárendeltségi viszonyt.
A másik teremben látható rövidfilm az ’50-es évek Iránjába repít vissza. A történet főhősnője a fiatal Zarin, aki prostitúcióra kényszerül, s az undorba, szégyenbe, megaláztatásba majdnem beleőrül. A prostitúció monotonitásából végül egyik vendége billenti ki, ám onnantól kezdve minden férfi arctalanul jelenik meg a filmben, szimbolizálva a férfiak érdektelenségét a nők szabadságvágyával szemben.
A kiállítás április 27-ig tekinthető meg a Műcsarnokhoz tartozó Mélycsarnokban, és nem véletlenül éppen nőnapon ajánlom a figyelmetekbe. A művészet mindig a különössel foglalkozik (és számunkra az iszlám világa az, hiszen nem élünk benne), de a kiállítás után érdemes elgondolkodni azon, hogy a mi életünkben - a te életedben - tiszteletben van-e tartva a nőiség, a férfiak világától eltérő másság! Nő vagy? Szabad vagy? Boldog nőnapot!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.