A Bagoly és cica próbájának végére beszéltük meg a találkozót, de csúszik, másfél órát kellene várnom rá a büfében. "Inkább beülnék a színházterembe, nem fogok zavarni" - ígérem az Orlai Produkció asszisztensének, és beosonok a próbára. Késés ennél nagyobb örömet nem is okozhatna nekem - úgysem láthatok túl gyakran színházi próbát.
Nekem nagy élmény volt meglesni a munkátokat, ezért kifejezetten örültem annak, hogy elhúzódott, de hogy éled meg te, akinek mindennapos a próbaszituáció? Mennyire zavar, ha át kell rendezni a programjaidat?
Nem volt ma fontos dolgom délután, így egyáltalán nem zavart. Amúgy meg belém van kódolva a változás - az a színészet egyik alapja is. A próbák arról szólnak, hogy van sok tehetséges és sok tehetségtelen pillanat - és azon dolgozunk, hogy ezt megváltoztassuk és a végén csak tehetséges pillanatok maradjanak. A változás - tanulás. Ha befelé figyelek, ugyanezt látom. A személyiségemből következik, hogy folyamatosan falakat építek magam köré - csak hogy legyen mit nagy nehezen átugranom. Egész életemben ezt tanulom.
Hogy érzed magad ebben a darabban?
Két remek kollégát ismerhettem meg - így nagyon jól! Pelsőczy Réka érzékeny, jó ízlésű, jó pedagógiai érzékkel rendelkező rendező, megbízom benne. Jordán Adéllal is most állunk először együtt színpadon, bár vele a közös munkának volt előzménye: egy fotósorozat, amelyet egy magazin divatanyagához készítettek rólunk. Adél nagyon jó partner, figyelmes, segítőkész. Mindkettejük olyan szemléletet hozott a munkába, amit nem tudok másképp megfogalmazni, mint hogy a Katona szellemisége. Professzionalizmus, alázat, munkamorál... ezek együttese, de több is ennél.
Szeretnél te is a Katonában játszani?
Persze... De vágyakról nem beszélünk... ez babona.
Vagy egy újabb fal, amit magad köré építesz...
...a kimondott titok virágporrá válik... (Pinczési Judit: Ha gyerekkorban találkozunk - a szerk.)
Rendben, értem. És milyen kőszínházi társulaton kívül dolgozni - egy produceri iroda felkérésére?
Mintha egy nyugati, fejlett országban dolgoznánk! Orlai Tibor nagyon professzionális munkát végez a csapatával - még csak a próbáknál tartunk, de már tudom, mikor hol kell lennem, kinek mikor fogok interjút adni, stb. És vigyáznak, odafigyelnek ránk, tényleg öröm így dolgozni. Jókor honosodott meg ez a produceri intézmény, így az embernek nem kell részt vennie a politikai csatározásokban, elég csak a színészi feladatra koncentrálnom.
A Bagoly és cica a párkapcsolatokról szól, férfi és nő viszonyáról, valaminek a kezdetéről. Mennyire építkezel a saját tapasztalataidból?
Jól mondod, egy viszony a kezdetéről - és a végéről. Egy sikertelen író és egy cunami típusú nő találkozásáról. Bár én nem szeretem különösebben a romantikus darabokat - Csehov közelebb áll hozzám -, de itt Zöldi Gergely fordító és dramaturg remek munkát végzett. A próbák közben is építgetjük a darabot - egy kicsit a saját képünkre formáljuk. A karakterem is falakat épít maga köré, mint én.
A próbán Adél azt mondta, hogy nem jó a kelléknarancs, nem maradhatna-e a kávénál. Ilyenekre gondoljak, amikor azt mondod, hogy a saját képetekre szabjátok a darabot?
Persze, ilyenekre is, bár szerintem az a megjegyzés csak arról szólt, hogy szokatlan volt a kelléknarancs. Változtattunk jó néhány dolgon.
Te például min?
Anélkül, hogy spoilereznék: a darab végére én kértem egy bizonyos hangeffektet.
Aha, ami tulajdonképpen egyfajta értelmezést ad a darabnak! Én sem árulom el, mi ez a hangeffekt, de jelentős... Kérdezhetlek a magánéletedről is?
Attól függ, mit.
Gyűrűt látok az ujjadon...
Igen, gyűrűt látsz az ujjamon.
Rendben. Akkor azt kérdezem, mi ez a sapka a fejeden? A rajongók, akik szeretik a sötét hajad látványát, most kicsit csalódottak lesznek.
Nagyon boldog vagyok, hogy felkért egy sportruházati cég "ruhanagykövetének". Egy jelentős márka, ráadásul úgy indokolta a választását, hogy én nem szerepelek bulvártartalmakban, szeretik és tisztelik a munkásságomat, ezért is tartanak hitelesnek a márkához. Ez jólesik, jó visszaigazolás nekem. Egyébként attól, mert én speciális közszereplő vagyok, a családom nem az, a magánéletem történései nem tartoznak másra, csak rám. A rajongók pedig - ha körbenézel - nincsenek itt! Nem George Clooney ül veled szemben, csak én. Nincs olyan hatalmas felhajtás körülöttem!
Azért én mégiscsak azt hiszem, hogy ez a sapka a rejtőzködésnek is kiváló eszköze.
Sokat járok villamossal, busszal, így valóban praktikus darab. Az jó, ha felismernek, de csak ha visszafogott a rajongás. Aki rám köszön, annak visszaköszönök, vagy beszélgetünk kicsit, de ennyi. És ez épp elég.
Ez a rovat egyfajta kulturális ajánló - te mit ajánlasz nekünk a saját kultúrcsemegéid közül?
Legyen elsőként egy színházi előadás a Katonából, a Fényevők. A Pécsi Országos Színházi Találkozón a legjobb női mellékszereplőnek járó díjat a szakmai zsűri Jordán Adélnak ítélte, és a rendezőt, Ascher Tamást is kitüntették ugyanezért a darabért. Második ajánlatom, hogy menjetek el egy Magna Cum Laude koncertre. A harmadik pedig legyen az Isteni műszak - egy remek első filmes rendezőtől, Bodzsár Márktól. Plusz egynek pedig az Amadeust említeném, ha tehetitek, nézzétek meg azt is! (Már megtettük, itt olvashatod a kritikánkat róla - a szerk.)
Ha pedig Szabó Kimmel Tamást szeretnéd színpadon látni, nézd meg a Bagoly és cicát a Belvárosi Színházban július másodikán vagy harmadikán!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.