Magyar Tudományos Akadémia muszáj helyesírási hiba helyesírás idegesítő hiba
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A Magyar Tudományos Akadémia összeszedte a leggyakoribb helyesírási hibákat, amelyek biztos mindenkinél kiverik a biztosítékot.

A Life.hu az MTA gyűjtéséből kiemelte az öt leggyakoribb hibát, amit semmiképpen se kövess el, ha éppen egy társkereső oldalon levelezel, vagy a főnöködnek írsz.

Forrás: Thinkstock

1. Általában j és ly felcserélése, főleg a muszáj szónál.

2. A -d végződésű igék felszólító módú alakja. Például: - küld, - mond. Helyesen ezek a formák két d-vel írandók.

3. A mindig szó hosszú í-vel írása. Előkelő helyet foglal el a listában a mindig második i-jének megnyújtása (mindíg).

4. Indokolatlan nagy kezdőbetű. Sokak szemét szúrja az indokolatlan nagybetűhasználat pl. Húsvét, Karácsony, ezen belül a személyes névmások nagybetűvel írása pl. Veled, Önök. Az AkH. szerint az ünnepnapokat stb. nem javasolt nagybetűvel írni, míg levélben a fokozott tisztelet kifejezése érdekében használhatunk nagybetűt a megszólításoknál.

5. A vesszők helytelen használata. Bizonyos „szabályok" (olykor csupán helyesírási mítoszok), amelyeket fiatalkorunkban álmunkból felkeltve is tudtunk, mankóként szolgálhatnak (pl. „hogy előtt mindig kell a vessző"). A vesszőhasználat azonban ennél jóval összetettebb kérdés. Segítségképpen a Helyes blogon erről poszt is született.

A Life.hu szerkesztősége a listát még az egyelőre/egyenlőre szavak helyes használatával egészíti ki. Sokszor keverik a kettőt, pedig az egyenlőre kifejezést akkor használjuk, ha például egy meccs egyenlő eredménnyel zárul. Az egyelőre pedig időhatározó szóként funkcionál: „egyelőre nem tudom, mit hoz a holnapi meccse eredménye."

Írjátok meg kommentben, nektek melyik a "kedvenc" helyesírási hibátok!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.