A legzűrösebb klasszikus
Óz, a csodák csodája
Ha egy filmen összesen 17 (!) forgatókönyvíró dolgozott, a forgatást pedig végül egymást váltva 5 rendező vezényelte le, az méltán nevezhető zűrös produkciónak és csodának, hogy egyáltalán sikerült befejezni - nem is akárhogy, hisz Dorothy kalandjai azóta is klasszikusnak számítanak. Ráadásul a Bádogembert játszó színészt is le kellett cserélni, mert allergiás volt a sminkjét jelentő alumíniumporra (majdnem belehalt), a Totót alakító kiskutya állandóan rendetlenkedett, a Gonosz Boszorkány tényleg megégett a forgatáson, azt pedig már nem is említjük, hogy a legenda szerint a manókat játszó mélynövésű színészek állandóan orgiáztak a szállodában.
A legnagyobb pénznyelő
Kleopátra
A stúdió 4 millió dollárt költött a filmre, mielőtt egyáltalán elkezdett volna forogni a kamera. Az első 10 percnyi hasznos anyag elkészülte 7 millió dollárba került, a rendezőt le is cserélték ezután. A főszereplő Elizabeth Taylor 1 milliós gázsit kapott, és mivel ezek a számok a hatvanas évek árfolyamán értendők, nem csoda, hogy majdnem csődbe vitték a Fox stúdiót. Ráadásul a forgatáson jött össze Elizabeth Taylor és Richard Burton, akik inkább egymással foglalkoztak a film helyett, a felvételek pedig időben is sokszorosára nyúltak az eredetileg tervezettnek. Márpedig egy filmforgatáson fokoztottan igaz, hogy az idő: pénz.
A legpokolibb körülmények
Apokalipszis most
Minden idők egyik legjobb (vietnámi) háborús filmje is majdnem csődöt okozott, igaz, személyeset, mivel a rendező Francis Ford Coppola egy idő után már a saját vagyonát is feltette a mozi elkészültére. A főszereplő Harvey Keitelt le kellett cserélni Martin Sheenre, utóbbi viszont idegösszeomlást és szívinfarktust szenvedett a forgatáson, ami némi csúszást okozott. Csakúgy, mint a teljes díszletet elpusztító tájfun, az elviselhetetlen időjárás a Fülöp-szigeteki forgatási helyszíneken, vagy épp a teljesen elhízó és a forgatókönyvre fittyet hányó Marlon Brando.
A legelképesztőbb méretek
Titanic
James Cameron rendezőről tudható, hogy nem áll tőle távol némi megalománia, amikor pedig mindezt még nem tudta digitális filmkészítéssel kiélni (mint az Avatarban), akkor bizony gigantikus díszleteket rendelt. A mélység titka kedvéért 18 hónapon át építettek egy hatalmas medencét, a színészek pedig teljesen kikészültek a folyamatos víz alatti forgatástól. A Titanicban tovább fokozta a méreteket (és a diktatorikus rendezői módszereket is), emiatt a film bukása bedöntötte volna a gyártó stúdiót - mint tudjuk, végül fordítva sült el a dolog.
A legkínzóbb módszerek
Tágra zárt szemek
Stanley Kubrick közismerten perfekcionista, vagy ha úgy tetszik: a megszállottságig aprólékos rendező volt, ez pedig a legutolsó filmjében csak fokozódott. 400 forgatási nap alatt készült el a film, ami világrekord, ez pedig nagyrészt abból jött össze, hogy Kubrick számtalanszor felvette ugyanazokat a snitteket - Tom Cruise-nak például egy szimpla ajtón belépést 90-szer kellett újra megcsinálnia, míg a rendező szerint tökéletes nem lett. A főszereplő házaspárt alakító házaspárból pedig igazi mélylélektani alámerülést kényszerített ki az összezárva töltött hónapok alatt - Tom Cruise és Nicole Kidman nem sokkal később el is vált.
A legkiszámíthatatlanabb történet
Z világháború
Ha egy film sztoriját a forgatás során írják át, az már nem jó jel - noha sokszor előfordul. De ha mindez egy éveken át húzódó, többszáz millió dollárba kerülő szuperprodukciónál történik, az szinte katasztrofális. Az pedig szinte példa nélküli, hogy a film eredeti befejezését jelentő komplett szekvenciát kidobják a kukába a felvételek után, és inkább forgatnak helyette valami teljesen mást. Ráadásul pont a Budapesten felvett részek mentek a levesbe.
A legalaposabban dokumentált felnövés
Sráckor
A forgatási napok számát tekintve ugyan a Tágra zárt szemek a csúcstartó, de a leghosszabb forgatás címe mégis a Sráckoré, ugyanis 12 éven át készült, így mutatva be egy fiú felnövését annak 6 éves korától az egyetemre kerülésig. Richard Linklater rendező minden évben összehívta a barátaiból (többek között Patricia Arquette-ből, Ethan Hawke-ból és a saját lányából) álló stábot néhány napnyi felvétel erejéig, a végeredmény pedig egy elképesztően hiteles és életszagú történet lett - és nem csak a filmiparban teljesen valószerűtlen módszer miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.