Korábbi cikkünkben, melyben a 10 legszexibb francia férfit gyűjtöttük csokorba, említést tettünk már Guillaume Canet-ról. Marion Cotillard hites urára leginkább a Tegnap éjjel című filmből emlékezhetünk, de szerepelt még a Fordulópont és a Szeress, ha mersz mozikban is. Utóbbiban éppen szerelmével, és gyermekének anyjával játszik együtt. Ebben a csodálatos francia vígjátékban két gyermek, Julien és Sophie egy teljesen különálló világot teremtenek maguknak. Közös titkuk pedig egyre veszélyesebbé, intenzívebbé és drasztikusabbá válik, mint valami őrült szenvedély. Olyannyira, hogy végül már fontosabb lesz számukra, mint a saját életük.
Olvasónk, Zsófi, így emlékszik a műre:
"Azért tetszett nagyon ez a film, mert az egészet egy olyan játék szövi át, ami két kisgyerek barátságából indul. De ahogy nőnek fel, és alakul az életük más-más irányokba, ez a játék egyre komolyabbá válik, és percről-percre szorosabb köteléket alakít ki a két főszereplő között. Marion Cotillard és Guillaume Canet pedig egyszerűen tökéletesen összeillenek a filmvásznon. És persze nem csak ott!"Ha valaki szívhez szóló és elgondolkodtató francia filmek után kutat az elméjében, az Életrevalók és az Amelie csodálatos élete egész biztosan azonnal eszébe jut. Utóbbi azért, mert az Audrey Tautou személyiségéhez oly tökéletesen passzoló szerep mindenkit magával ragad, és végigvezet egy furcsa és elvarázsolt önismereti úton. A film ráadásul Párizsban, a Montmartre-on játszódik, így pedig egyfajta szeszélyes, és kissé idealizált módon be is mutatja nekünk ezt a csodálatos fővárost. Így amellett, hogy Amelie segítségével rácsodálkozhatunk az élet különlegességeire, elutazhatunk a világ legromantikusabb városába is.
A film 18 rövidfilmen át Párizs húsz kerülete közül tizennyolcban mutatja be a mulandó szerelmet. A különböző fejezeteket más és más rendezte, ezért mindegyikben új szereplők köszöntenek bennünket. A Párizs, szeretlek egy egész estés szerelmi vallomás a fények és a szerelem városáról, mely minden részén megindító és felkavaró, és ahol bármelyik pillanatban kapcsolatok jönnek létre és érnek véget, vagyis kéz a kézben jár a szenvedés és a boldogság. Íme az alkotás egyik legjobb jelenete:
Jean Reno és a csodálatos Juliette Binoche szerepeik szerint véletlenül találkoznak egy repülőtéren. Mindketten meg vannak győződve arról, hogy sose látják egymást újra, így olyan dolgokat mondanak el a másiknak, melyekről normál körülmények között nem biztos, hogy beszélnének egy vadidegennek. Sokszor hisszük, vannak olyan emberek, akikkel mindenképpen találkoznunk kell, átutazóink azonban első látásra nem tűnnek ilyennek. Idegösszeomlás és az élet teljes kudarcának felfedezése egy olyan filmben, amellyel úgy utazunk el, hogy közben fel sem szállt a gépünk.
Ha már Félix és Rose kapcsán össze nem illő emberekről beszéltünk, akkor itt van Charlotte és Sacha, vagyis Sophie Marceau és Gad Elmaleh. A történet szerint a férfit összesen három dolog érdekli és élteti. A cimborái, a zongorája és partyk. Esténként egy jazz klubban, éjszakánként pedig gyönyörű nők testén játszik. Ezzel szemben Charlotte-nak három gyereke van, és nem mellesleg két exférje. Az életébe pedig épp csak a szerelem nem fér bele. Ők ketten annyira különböznek egymástól, hogy valójában már megismerkedniük sem szabadott volna. Egy esős délután azonban, ahogy annak lennie kell, Sacha és Charlotte bizony egymásba botlanak...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.