Lezárult a FIA tízfős bizottságának részletes vizsgálata Jules Bianchi Japán Nagydíjon történt balesetében. A 396 oldalas tanulmány, amelyet szerdán közöltek, legfontosabb konklúziója szerint Bianchi nem lassított eléggé, ezért nem tudta elkerülni a kicsúszást ugyanazon a ponton, ahol Sutil egy körrel korábban igen – írja az Origo.
Pedig „ha a versenyzők betartották volna a dupla sárga zászlókra vonatkozó előírásokat, ahogy azt a Nemzetközi Sportkódex ide vonatkozó cikkelye kiköti, egyikük sem sodorta volna veszélybe sem magát, sem a sportbírókat."
A bizottság szerint a becsapódásban meghatározó szerepet játszott a Marussia egyedi tervezésű brake-by-wire fékrendszere is: „a 2 másodperc alatt, amíg az autója a pályáról kicsúszva a bukótér felé sodródott, Bianchi mindkét lábát használva egyszerre nyomta a gáz- és a fékpedált."
Bianchi október 5-én szenvedett súlyos balesetet a Japán Nagydíjon, amikor a futam 40. körében a Sutil autóját kiemelő darunak ütközött. A Forma-1-es pilótát életveszélyes állapotban szállították kórházba, a legutóbbi jelentések szerint állapota továbbra is kritikus, ám életjelei stabilak és önállóan lélegzik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.