Április végén egy hotel életének feltérképezésével egybekötött művészeti órát szervezett a MUS-E Magyarország, ahol egy harmadik kerületi általános iskola hátrányos helyzetű diákjai vehettek részt. A pedagógusok és művészek mellett a multikulturális mintaprogram Támogatói Klub tagja is közreműködött a kezdeményezésben.
A szállodába belépve a gyerekek nem is teljesen értették, mi az a hotel. Izgalommal járták körbe a szállodát, megismerkedtek a korszak kultúrájával és a száz évvel ezelőtti hotelvendégek és alkalmazottak életével. Az izgalmat csak tetőzte, hogy a gyerekek névre szóló útlevéllel járhatták be a patinás épület zegét-zugát, és a látottak alapján ismerkedhettek egy izgalmas korszak kultúrájával, szokásaival és a 100 évvel ezelőtti szállóvendégek és alkalmazottaik életével.
A túra után a fellelkesült osztály Földi Andreával (jelmeztervező), a MUS-E művészével interaktív foglalkozás keretein belül készítették el a régi időket idéző szálloda tradicionális lakóit. A gyerekek határtalan fantáziájuk szerint szőhettek játékos történeteket az általuk készített karakterek köré, öltöztethették korabeli cilinderekbe az urakat, és tollakkal ékesíthették az elegáns hurkapálcika hölgyek bársonyruháit.
A nap végén a diákok olyan felbecsülhetetlen sikerélménnyel és hasznosítható tudással távoztak, ami remélhetőleg inspirációként hat a felnőtté válás rögös útjain. A képzés amellett, hogy elősegíti a csemeték tanulási, és gondolkodási folyamatait, vezérfonalat ad a srácoknak ahhoz, hogy egy jobb jövőképet alakítsanak ki magukban, mert ezekben a csillogó szemekben még ott lakozik a tudásvágy, a tenni akarás és a csoda.
Művészettel nevel a MUS-E
A gyermekkorban szerzett adottságok végigkísérik az életünket. A nehéz körülmények között nevelkedő gyerekek ingerszegény környezete és mindennapi vívódásaik megnehezítik a kompetenciák kifejlődését. Ezeken a mindennapokon szeretne segíteni a MUS-E program, ami Lord Yehudi Menuhin hegedűművész nevéhez kapcsolódik. A program lényege, hogy művészeti nevelésen keresztül, részben játékosan rehabilitálni tudják a gyermekek világát. A kreativitást eszközként használva csempésznek hivatásos művészek értéket a közoktatásba, így a gyerekek emberibb világképhez jutnak, kreatívak lehetnek, életminőségük is javulhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.