Kelet-Európa = Oroszország/Szovjetunió: az amerikai filmesek gondolkodása néha ilyen egyszerű, és lássuk be, azért vannak is olyan részei Budapestnek, amelyekről könnyedén elhisszük a mozivásznon, hogy Moszkvában találhatók. Még a rendszerváltás előtt Arnold Schwarzenegger a Vörös zsaru kezdő jeleneteiben, Woody Allen pedig a Szerelem és halálban játszott a magyarországi Oroszországban, legutóbb pedig Bruce Willis moszkvai kalandjai kedvéért forgatták fel fél Budapestet. Sőt Brad Pitt Z világháborújában is Moszkvát játszotta fővárosunk, csak épp a kész filmből végül kivágták azokat a jeleneteket. Hiába, ilyen a színészsors...
Egy egészen más, elegáns és kifinomult arcát mutatja Budapest akkor, amikor a francia fővárost alakítja — ezt leggyakrabban az Andrássy úton és környékén teszi. A Bel Ami, a szépfiú kedvéért egy komplett 19. századi párizsi sugárutat varázsoltak az utcából, de Steven Spielberg is itt vette fel München című filmje francia jeleneteit.
Budapest belvárosi utcácskái és néhány régi polgári palota a mediterrán hangulat megidézésére is alkalmas, nem is beszélve a reneszánsz építészet néhány megmaradt hazai emlékéről. A rítus című ördögűzős Anthony Hopkins-filmben Rómát játszotta a főváros, de a Borgiák című sorozatban is elsőrangúan teljesített a különböző itáliai helyszínek szerepében, az Opera mögötti utcák pedig ismét csak a Münchenben tettek jó szolgálatot, magyar helyett ezúttal olasz fővárosként.
A München című filmben nemcsak Párizst és Rómát, de Londont is eljátszotta Budapest, miként Szabó István Csodálatos Júliájában is tette, de reklámfilmekben is gyakran használják ily módon. Külön érdekesség, hogy az ellentétes közlekedés miatt az utcaképet is magába foglaló snitteket ilyenkor utólag tükrözik, és minden fordított lesz bennük — emiatt viszont a forgatáson a feliratokat és az utcatáblákat tükörírással kell kitenni.
Budapest egyik leggyakoribb és legnépszerűbb filmszerepe a német fővárosé, legyen szó akár Kelet-, akár Nyugat-, akár a még nem szétszabdalt vagy a már egyesített Berlinről. A Max és a Good című nácis filmekben Berlin történelmi oldalát tudta megmutatni Budapest (többek között a filmesek által a felújítása előtt olyannyira kedvelt Gozsdu-udvar segítségével), a Kémjátszmában és Az adósságban pedig titkos ügynökök akciózásaihoz szolgáltatott berlini hátteret.
Hazánk fővárosa akár egzotikus szerepekben is képes domborítani, hisz Madonna és az Evita kedvéért még Buenos Airest és Argentína egyéb vidékeit is filmre tudták nálunk vinni. De nem ez volt Budapest egyetlen olyan alakítása, amikor másik kontinens városát játszotta: nemrégiben A holló című hollywoodi filmben a 19. századi Baltimore-ban járkált John Cusack a pesti utcákon.
Végül ne feledkezzünk meg azokról a filmekről sem, ahol a forgatási helyszín és a történet egybeesett, azaz Budapest saját magát (vagy legalábbis egyénisége számos oldalának egyikét) játszhatta. Ezen alkotások között meglepően nagy arányban találhatunk kémfilmeket, mint például az ezen a héten mozikba kerülő, meglepően vicces A kém című vígjátékot (amiben még a Balaton is feltűnik!), de korábban az Én, a kém, vagy a Suszter, szabó, baka, kém egyes jelenetei is a budapesti Budapesten forogtak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.