Szegénylegények (1965)
Jancsó Miklós remekműve az 1848-49-es szabadságharc leverése után játszódik, de bámulatos, újító formanyelven megfogalmazott története általános példázattá válik a diktatúrák és a bennük élő emberek természetéről. A Szegénylegények Cannes-ban a nemzetközi filmkritikusok díját nyerte el, majd ugyanezt megismételte Locarnóban is, Londonban pedig az év külföldi filmjének választották. Jancsó később szinte hazajárt Cannes-ba: hat további rendezése szerepelt a versenyprogramban, egy alkalommal a legjobb rendezésért is jutalmazták (Még kér a nép), 1979-ben pedig életműdíjat kapott.
Szerelem (1971)
Sokan a Szegénylegények és a Szindbád mellett minden idők három legjobb magyar filmje között tartják számon Makk Károly rendezését, amelyben két nő élete fonódik össze, akik mindketten ugyanazt a férfit várják: a politikai okokból (vélhetően '56 után) bebörtönzött János felesége és anyja egymást támogatja lelkileg, akár a kegyes hazugságot is bevetve, miközben az ágyban fekvő idős asszony zseniálisan megjelenített emlékeiben felvillannak a családtörténet régi képei is. Törőcsik Mari és Darvas Iván kettőse színészi elismerést nyert Cannes-ban, Makk Károly a zsűri díját és rendezői különdíjat. A Szerelem felkerült 2001-ben a neves brit lap, a Guardian által a 20. század 100 legjobb filmjét összegyűjtő listára is.
Örökbefogadás (1975)
Mészáros Márta filmje kevésbé része a nagy hazai filmklasszikusok kánonjának, mint a listánk korábbi szereplői, noha ez a film érte el a magyar mozi valaha volt legkiemelkedőbb fesztiválsikerét: egyedüliként tudott fődíjat nyerni a három hagyományos nagy fesztivál, Cannes, Velence és Berlin egyikén, amikor 1975-ben Arany Medvét kapott az utóbbi helyszínen. A film főhőse egy megözvegyült munkásasszony, akinek a magányos életébe egy intézetből szökött lány hoz változást.
A légy (1980)
Rófusz Ferenc animációs rövidfilmje az első magyar Oscar-díjas alkotás, a története egy légy szemszögéből mutatja be a világot, az emberek házában rejlő „kalandokat” és veszélyeket. Rófusz politikai okokból nem lehetett jelen az Oscar-gálán, és maga a szobor is csak hosszas huzavona után került vissza hozzá az azt átvevő pártfunkcionáriustól. A légy pedig körberepülte a világ animációs fesztiváljait, és szinte mindenhonnan díjjal tért haza.
Mephisto (1981)
Máig az egyetlen magyar Oscar-díjas nagyjátékfilm Szabó István alkotása, amelyet a legjobb külföldi film kategóriájában hirdetett ki győztesként 1982-ben az Amerikai Filmakadémia. A Klaus Mann regényéből készült film a náci Németország ünnepelt színészének drámáját mutatja be: mennyire maradhat független a művészet a politikától? Eladhatja-e a művész a lelkét az alkotás érdekében? A Mephisto ráadásul nem csak Amerikában kapott díjat: Cannes-ban a legjobb forgatókönyvért és a kritikusok díjával jutalmazták, Olaszországban és Londonban pedig az év külföldi filmjének választották.
Macskafogó (1986)
Nem szerepelt neves díjkiosztókon, de más formában mégis a magyar film egyik legnagyobb külföldi sikere. Ternovszky Béla animációs filmje a macskák és az egerek küzdelmét meséli el, Grabowski kalandjaival a középpontban. A Macskafogót a világ rengeteg országában mutatták be sikerrel a mozikban vagy a tévében, így világviszonylatban vélhetően az utóbbi ötven év legnézettebb magyar filmjét tisztelhetjük benne.
Saul fia (2015)
A lágerek világát egészen újfajta szemszögből megmutató Saul fia az idei cannes-i fesztivál egyik nagy meglepetése volt: a zsűri nagydíja, nemzetközi kritikusok díja, különdíj a hangmérnöknek... Ha még azt is hozzátesszük, hogy ez Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje rendezőként, úgy még hihetetlenebb a siker. Június 11-től már a hazai mozikban is látható az alkotás, amely időközben a következő Oscar-díj hivatalos magyar nevezettje is lett, így ott is szoríthatunk érte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.