Hétfőn a magyar érettségivel kezdődtek el a gimnazisták vizsgái. A szövegértési feladat egy magyartanár szerintkevés szakkifejezést tartalmazott, a válaszokat is könnyen ki lehetett keresni szövegben, mert a vonatkozó bekezdéseket megjelölték a kérdésekben.
“Nagyon korrekt”
- így jellemezte az Eduline-nak nyilatkozó magyartanár az érettségi feladatsorát, szerinte tárgyi tudás szinte nem is volt szükség a megoldáshoz. Az összetett kérdésekre kellett nagyon odafigyelni, valamint volt egy-két olyan kérdés is, amire szubjektív választ lehetett adni, így kérdéses, hogy a megoldókulcs pontosan mit fogad majd el.
A második részben az érvelő fogalmazást Csoóri Sándor Nomád naplója alapján kellett írni, amihez azért már szükség volt némi tárgyi tudásra, de a tanár szerint könnyű volt olyan műveket találni, amik hasonló kérdéskört boncolgatnak. Tamási Áron novellája ugyan nem ismert mű, de mivel a feladattípus évek óta hasonló, jól fel lehetett rá készülni. A Vörösmarty-Illyés összehasonlításban a két zeneszerző, Liszt és Bartók jó összehasonlítási pontot ad, a költők eltérő két korszakát is jól demonstrálják a versek, az elemzésben könnyen kibontható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.