A Mátyás király tér lakóinak élete 16 éven át volt az ország legkedveltebb sorozata. Az RTL Klubon futó Barátok közttel harcba szállni sem volt érdemes, ugyanis hiába jöttek az új csatornák és produkciók, egyik sem tudta felvenni vele a versenyt. Átlagosan 1-1,2 millió ember követte nyomon a sorozatot.
Ám a 16. évben Kalamár Tamás, a műsor producere elhagyta a csapatot, ezt követően pedig lassú, de folyamatos zuhanásnak indult a nézettség. A hírek szerint a nézőszám csökkenése decemberben csúcsosodott ki: múlt héten már csak 680.000 ember nézte esténként a sorozatot, de az ezt megelőző hetekben olyan is volt, hogy a 600.000-et sem érték el.
"A nézők azonnal megérzik a tartalmi változásokat. Gondoljunk csak bele: tizenvalahány évig ugyanaz a stáb dolgozott rajta, az elmúlt három évben pedig már a második producer kezében van a sorozat. Valószínűleg az sem tett jót, hogy többször csereberélték a kezdési időpontját. Másfél éve például este fél tízkor kezdődött a Nyerő páros és az Éjjel-Nappal Budapest miatt. De a Konyhafőnök és a Celeb vagyok, ments ki innen! műsorok miatt is a Barátok közttel bántak mostohán." - mondta egy neve elhallgatását kérő informátor.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója is megszólalt a téma kapcsán:
(...) "Ami a nézettséget illeti: mindig vannak nehezebb és jobb időszakok. A Barátok közt a csatorna egyik legerősebb brandje. Ma itthon százhúsz magyarul beszélő tévécsatorna van, számtalan új sorozattal jelentkeznek. A fiatalabb nézők egy része pedig más platformok felé fordult, sokan választják az internetes felületeket és ott fogyasztanak tartalmat, így sokan már nem élő adás formájában követik a Barátok köztöt, hanem az RTL Most-on. Ezek a változások érezhetők az első sugárzásunk nézőszámaiban." - írta meg a Bors.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.