A Netflix 26,3 milliárd dollár költ főként saját tartalmak előállítására a következő nyolc évben

Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Rich Fury -
film Netflix
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Iparági elemzés szerint a Netflix a következő nyolc évben 26,3 milliárd dollárt (8000 milliárd forintot) fordít tartalomfejlesztésre, főként saját tartalom előállítására.

A Netflix, a legnagyobb globális streamingszolgáltató a nemzetközi színtéren kibontakozó konkurenciaharcban 17,3 milliárd dollárt (5200 milliárd forintot) fordít tartalomelőállításra 2020-ban, és új befektetései 2028-ig elérik a 26,3 milliárd dollárt - idézte a The Hollywood Reporter a BMO Capital Markets szórakoztatóipari elemzője, Daniel Salmon előrejelzését.

Az elemző szerint a Netflix maradt a vezető globális streamingszolgáltató, és a várakozások szerint növekedése folytatódik. Többek között Indiában és Japánban is megveti a lábát. Miközben az Apple TV+, a Disney+ és más streamingszolgáltatók előretörése is megfigyelhető, az elemző szerint ennek "streamingháborúként" való értékelése téves, mivel az ágazat előretörésének sok nyertese lehet.

Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Rich Fury


A konkurencia azonban érzékelhetően nő, a streamingarénába belépő Facebook Watch, az Apple és a YouTube szintén jelentős összegeket fordít a saját tartalmakra, emellett a WarnerMedia HBO Max, a Comcast Peacock és a Disney+ szolgáltatás is versenytársa a Netflixnek.

A streamingóriás ugyanakkor nemzetközi partnerkapcsolatai fejlesztésével is növeli piaci részesedését: a közelmúltban kötött hosszú távú megállapodást a Nickelodeonnal animációs tartalmakra, többéves és több produkcióra szóló megállapodást a Trónok harcát jegyző David Benioff-fal és Dan Weiss-szel, valamint hároméves szerződést a vezető dél-koreai médiavállalattal, a CJ ENM konglomerátummal eredeti tartalmak előállításáról és válogatott műsorok forgalmazásáról.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.