Két év kihagyás után tért vissza Japánba a Forma-1, mert tavaly és tavalyelőtt a koronavírus-járvány miatt az összes ázsiai futamot törölték a versenynaptárból. Sokan várták a japán futamot, ugyanis nagy esély volt arra, hogy Max Verstappen már most bebiztosítja második világbajnoki címét. Ez végül bekövetkezett, ám nem csak emiatt marad emlékezetes a nagydíj.
A futamot rögtön két kör után megszakították, ugyanis olyan nagy mennyiségű eső zúdult a pályára, hogy versenyzésre alkalmatlan volt az aszfaltcsík. Emellett a Ferrari spanyol pilótája, Carlos Sainz Jr. falnak csapta az autót és többen is megpördültek. A törött autó mentésére beküldtek egy munkagépet: akkor amikor még több autó is körözött a pályán. A felverődő víz miatt borzasztóak voltak a látási viszonyok, így sokan a munkagépet sem vehették észre időben.
Mivel a vizes aszfalton (főleg nagy eső idején) bármikor irányíthatatlanná válhatnak a Forma-1-es autók, melyek még ilyen körülmények között is több mint száz kilométer/órás sebességgel mennek, csak a szerencsének köszönhető, hogy nem ismétlődött meg a 2014-es japán tragédia. A nyolc évvel ezelőtti futamon szintén esős körülmények között vesztette el uralmát a járműve felett Jules Bianchi, és nagy sebességgel belecsapódott az egyik törött autót éppen kiemelő munkagépbe.
A belső kamerás felvételen is látszik, ahogy az esőfüggönyön keresztül felsejlik a pálya szélé álló sárga munkagép. Nem tudni, miért küldték be idő előtt a pályára, de centiken múlt, hogy nem történt tragédia. Bianchi honfitársa, Pierre Gasly a verseny szünetében magából kikelve járkált fel-alá a boxutcában, ugyanis ő volt az egyik versenyző, aki közel volt a munkagéphez, és akár meg is halhatott volna.
Az ominózus "traktor" a lenti videón is látható a 7. másodpercnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.