A covid miatt az összes ázsiai futamot törölték a forma-1-es versenynaptárból 2020-ban és 2021-ben. A száguldó cirkusz idén azonban visszatért a Föld távol-keleti részére, és a két héttel ezelőtti szingapúri nagydíj után múlt hétvégén Japánban járt az autósport királykategóriája. Az időjárás-előrejelzés alapján sejthető volt, hogy esős futam lesz, de ekkora káoszra vélhetően senki sem számított.
A versenyt két kör és egy baleset miatt megszakították, majd a kétórás várakozás után végül elengedték a mezőnyt. Az eredetileg 53 körös futamból azonban az időlimit miatt mindössze 28-at teljesítettek. A szabályrendszer értelmében csak töredékpontok jártak volna, ám a versenyirányítás mindenkit meglepve mégis teljes pontokat osztott a végén.
Erre azért volt lehetőségük, mivel a töredékpontokat azokon a futamokon lehet kiosztani, amelyeket megszakítanak, de nem folytatnak. A 2022-es japán nagydíjat azonban folytatták és ilyen eshetőségre nincs pontos szabály, így a szokványos menetben pontozták a pilótákat. Mivel az utolsó körben elkövetett hibája miatt megbüntették és hátrébb sorolták a pontversenyben második helyen álló ferraris Charles Leclerc-t, Max Verstappen a futamgyőzelemmel bebiztosította második világbajnoki címét.
Ezt azonban a leintés után sokáig a Red Bull holland versenyzője sem tudta és többször is megkérdezte a körülötte levőket, hogy valóban megnyerte-e a második világbajnoki címét. A komikus és kaotikus eredményhirdetés sokaknál kiverte a biztosítékot.
A Forma-1 idei szezonjából még négy verseny van hátra, de mivel az azokon megszerezhető összpont sem lenne elég Verstappen üldözőinek, hogy megelőzzék a pontversenyben, így a japán nagydíjon megkoronázták a hollandot, aki 2021 után 2022-ben is világbajnok lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.