Mindent megpróbálnak a csalók azért, hogy megszerezzék az emberek bankkártya-adatait. Újabban ügyfélszolgálatosnak adják ki magukat, és gyanús tranzakciókra hivatkozva, a kártya letiltása miatt kérik el a kártyán szereplő nevet, a lejárati dátumot, a kártya számát és a hátoldalán szereplő hitelesítő kódot. Ezen adatok egyikét sem kéri el egyetlen bank sem az ügyfelétől, ugyanis a hitelesítő kódon kívül mindenre rálátnak, az a 3 jegyű kód pedig a bankra sem tartozik, csak a kártya tulajdonosára.
Sokan azonban ezt nem tudják, ezt próbálják kihasználni a csalók. Egy férfi felvette az egész telefonbeszélgetést, amint a csalók megpróbálják kiszedni belőle az adatokat. Egy 52-es körzetszámról érkezett a hívás, a csaló pedig Ágotaként mutatkozott be, és az OTP munkatársaként hivatkozott magára. Gyanús tranzakciók miatt akarták zárolni a férfi kártyáját.
"Itt egy 180 és egy 240 ezres utalás van külföldre. Önnek van valamilyen ötlete vagy fogalma arról, hogyan is kerülhettek ki a személyes adatai?" - teszi fel a kérdést Ágota, aki megoldást kínál a problémára: 15 percre zárolják a férfi bankkártyáját, hogy az utalásokat indító idegen félt kizárják a rendszerből. Ehhez pedig elkéri a bankkártya-adatait.
A férfi egyértelműen fals adatokat adott meg, amire a nő ingerülten reagált, és elküldte melegebb éghajlatra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.