A vásárlási szokások néhány évtizeddel ezelőtt teljesen más képet mutattak, mint ma. A múlt egyértelműen a fizikai üzleteké, piacoké volt, mint egyetlen árubeszerzési mód. Ennek megfelelően mindenki kénytelen volt üzletekbe járni, akár élelmiszert, akár ruhákat, akár más fogyasztási cikkeket szeretett volna vásárolni. Arról nem beszélve, hogy az árukészletek, az elérhető termékek köre mennyivel szűkebb volt, mint manapság. A globális piacok fejlődésével és az új technológiai megoldások felbukkanásával a kereskedelem világa is jelentősen átalakult. Az ebbe a szektorba is integrálható megoldások erős alapot képeztek a mára jellemző trend kialakulásának. Ez a trend pedig értelemszerűen az online kereskedelem megerősödése.
A webshopok már elég régóta velünk vannak ahhoz, hogy kijelenthessük: a fejlesztés bevált. Emberek milliói intézik a bevásárlást interneten keresztül. Élelmiszer, ruházat, élvezeti cikkek – a világháló szupersztrádáján szinte minden azonnal és egyszerűen elérhető. Egészen hatalmas vállalkozások épülnek kizárólag internetes kereskedelemre, mely jól jelzi a tendencia létjogosultságát. Az online vásárlás hazánkban is erős pozícióval bír, akár belföldi, akár nemzetközi szinten vizsgáljuk. A webshopok erős piaci pozíciója mellé mára egyértelműen felzárkóztak a hirdetőoldalak is. Ezek bárki számára elérhető, kedvező megoldást kínálnak a vásárlásra/eladásra. Mint például a hirdetésfeladás ingyen Offero kínálta lehetősége.
A hirdetési oldalak jelentős százaléka nem kínálja ingyen a szolgáltatását. Sok esetben már a feltöltés is külön díjjal jár. Vagy ha mégsem, akkor az eladási árból von le némi jutalékot az oldal üzemeltetője. Ezek a megoldások azonban mára kevésbé életképesek. Ennek egyik fő oka a közösségi oldalak elterjedése. E weboldalak alapvetően kapcsolatépítésre szolgálnak, ám egyre nagyobb szelet jut az ingyen használható piacterüknek is. A különböző csoportokban és hirdetési oldalakon tárgyak ezrei cserélnek gazdát naponta. Így tehát a hirdetésfeladás ingyen tud csak mindenki számára vonzó maradni. Ám ha ez stimmel, a kereslettel nincs probléma.
Nem használt, megunt vagy lecserélni kívánt termékeink értékesítésére nem is találhatnánk jobb platformot a hirdetőoldalaknál. Az internetet használóknál mára bérelt helye van az ilyen oldalaknak, így számos terméket már eleve ott keresnek. Ennek fő oka, hogy az áruk legszerteágazóbb kínálatát az online apróhirdetések rejtik. Az árról már nem is beszélve, mely a hivatalos webshopokhoz képest jelentősen alacsonyabb. Így vásárlói és hirdetői oldalról is érdemes az online hirdetőoldalakat használni. A hirdetésfeladás ingyen van, a feltöltés pár kattintással megoldható, a kommunikáció, a fizetés és a szállítás pedig szintén rugalmas és kényelmes.
A hirdetési oldalakon rendkívül komoly pozícióharc folyik. Mivel sok ugyanolyan termék is fellelhető azonos vagy közel azonos áron, a hirdetők és vásárlók dolga sem mindig könnyű. A termékek jellemzően a feltöltés idejének megfelelő sorrendben jelennek meg. Így fordulhat elő az, hogy minél tovább tart eladni termékünket, annál hátrébb sorolódik hirdetése a listán. És mivel a hirdetésfeladás ingyen van, akár egy napon belül is sok pozíciót veszíthetünk. A kevéssé türelmes érdeklődők pedig nagyobb valószínűséggel választanak majd egy előrébb sorolt terméket, ha hasonló hirdetéseket látnak egymás alatt. Ekkor érdemes elgondolkozni annak lehetőségén, hogy egy kisebb összeg ellenében kiemeltessük hirdetésünket.
A hirdetésfeladás ingyen is egy remek lehetőség termékeink értékesítésére, a fizetős szolgáltatások ezt próbálják még egy szinttel feljebb emelni. Ami azt illeti, ez valóban szó szerint értendő. Az Offero esetén a kiemelés lényege, hogy pár száz forint befizetéséért cserébe hirdetésünket hét napig a kategórián belüli lista elejére helyezik. Az időtartam újabb befizetésekkel meghosszabbítható.
A hirdetés feladás ingyen mivolta miatt abszolút önálló döntés kérdése, hogy szeretnénk-e kiemelésre költeni. A saját esélyeinket növelhetjük vele, de az áru értékétől is függ, hogy érdemes meglépni ezt vagy sem: tapasztalatszerzés útján persze ez is tanulható. Eleinte csak figyeljük meg, hogyan teljesít a termékünk: ha kell, finomítsunk a hirdetésen. Amennyiben a kategórián belül már túlságosan hátra került az aprónk, teszteljük a kiemelés lehetőségét. Az ingyenes lehetőség így is bármikor adott, a saját esélyeinket pedig sosem árt kicsit javítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.