Az Országos Mentőszolgálat főigazgatója, Csató Gábor részletesen az Infórádiónak beszélt a rendszer kialakításának hátteréről, működéséről és arról, hogy a betegek milyen változásokra számíthatnak 2024 februárjáig.
Az új ügyeleti rendszerben a 1830-as telefonszámot kell hívnia annak, aki délután 4 óra után (illetve hétvégén és ünnepnapokon reggel nyolc és délután kettő óra között) orvosi ellátásra szorul.
A hívást egy mentésirányító fogadja majd, aki kikérdezi a beteget és egy előre meghatározott kikérdezési protokoll alapján dönt arról, hogy az adott beteget ügyeleti pontra irányítja-e, ügyeleti kocsit küld hozzá, esetleg mentőt.
A mentőszolgálat már megkezdte a felkészülést, hiszen az új rendszert februártól Hajdú-Biharban, márciustól Győr-Moson-Sopron és Szabolcs- Szatmár-Bereg megyében vezetik be. Az új budapesti ügyeleti rendszert nyáron kezdik majd kidolgozni.
"A struktúra megvan, a személyzet pedig nem az Országos Mentőszolgálat állományából fog kikerülni, hanem a mentőszolgálaton belül hozunk létre egy rendszert plusz humán erőforrással és eszközökkel"
– ismertette Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.