Milyen idő lesz holnap? Hol vehetek olcsón piros női bőr táskát? Hol van a közelemben élelmiszerbolt? - Ezek mind tipikusan olyan kérdések, amelyekre a Google a másodperc töredéke alatt kiadja nekünk a választ, vagy a választási lehetőségeket.
Ahhoz, hogy egy weboldal előre kerüljön a kereső találati oldalán, különféle technikai és tartalmi keresőoptimalizálás módszerekre van szükség. Azaz csak azért, mert kiteszünk egy weboldalt a netre, még nem jelenik meg a keresőben egy-egy keresés után, hiszen ebben a formában még szinte láthatatlan a Google számára a webhely.
A keresőoptimalizálás miatt láthatunk tehát különféle lehetőségeket a találati oldalon, hiszen a webhely valószínűleg releváns információval szolgál a keresésünkre.
Aki azt hiszi, hogy az online vásárlás után érkező megrendelés-visszaigazoló e-mail manuális, azaz valaki épp a rendelés leadást követően fel is dolgozta a rendelést és értesítőt is küldött nekünk, az valószínűleg nem érti az óriási ERP vállalatirányítási rendszereket.
A legtöbb cégnek van egy belső rendszere, egy ERP vállalatirányítási rendszer, ahol egy helyen tudják intézni a beszerzést, számlázást, termékkezelést, bérszámfejtést, vagy épp a rendeléskezelést. A rendelésről érkező visszaigazoló e-mail automatikus. Tehát ha beérkezik egy rendelés, akkor a rendszer automatikusan küld egy e-mailt a vásárlónak, hogy a rendszer megkapta a rendelést, a kollégák hamarosan feldolgozzák azt.
Például, ha beírjuk egy álláskereső oldalon a keresőbe az adott várost, ahol munkát szeretnénk találni, a szoftver kikeresi az állások közül a számunkra releváns találatokat. De vajon hogy működik egy ilyen weboldal? Mi megy a háttérben?
A HR-esek feltöltik az álláslehetőségeket azokra a webhelyekre, amelyekkel kapcsolatban állnak. Tehát ez a része még manuális. Viszont arról már kevés szó esik, hogy ezek a hatalmas weboldalak API-ok segítségével gyűjtik össze az aktuális álláslehetőségeket.
Az API magyarul alkalmazásprogramozási felületet jelent, mely két vagy több számítógépes program egymás közötti kommunikációjának egy típusa. Ez tehát programozói feladat, viszont, amint megvannak az API-ok, máris robotként működik a rendszer, amit a felhasználók észre sem vesznek.
A diákmunka szervezetek esetében már egy kicsit más a helyzet. A diák regisztrál a weboldalon, beírja, hogy milyen típusú munkák érdeklik, illetve azt is, hogy Magyarország melyik területén tud munkát vállalni.
Ezután a szervezet egyik munkatársa ahelyett, hogy manuálisan elkezdené csoportosítgatni a jelentkezőket földrajzi hely, vagy érdeklődési kör szerint, csak lekéri az adatokat a rendszerből, hogy mely diákokat érdekelt az adott munka az adott földrajzi régióban.
Így már sokkal gyorsabban tudja kiválogatni a megfelelő diákokat a munkára, hiszen nem kell egyesével egy hatalmas kupac papírt végignéznie, hogy megtalálja a megfelelő diákot a munkára. Tehát itt is egy az automatizált rendszer segíti a kiválasztási feladatokat.
Aki keresett már a neten eladó vagy kiadó ingatlant, annak feltűnhetett egy idő után, hogy ugyan különböző weboldalakon keresgél, de a kínálat általában 90%-ban teljesen megegyezik. Hogyan lehetséges ez?
Az ingatlanpiac témájú oldalakon is API-ok segítik a felhasználókat, hiszen ezek a “robotok” gyűjtik össze egy helyre az aktuális eladó vagy kiadó ingatlanokat.
Gondoljunk csak bele, milyen nehéz lenne robotok nélkül keresni a neten egy ingatlant. Egyesével kellene megnézni minden apróhirdetést több száz webhelyen.
Robotokkal ezért sokkal egyszerűbb megtalálni álmaink otthonát, vagy a cégnek egy modern irodát, hiszen fényévekkel felgyorsítja a kiválasztási folyamatot az API-n alapuló technológia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.