Nagy botrány alakult ki a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járatán: egy utas állva maradt. A kálvária még a reptér épületén belül kezdődött, ugyanis bejelentették, hogy az eredetileg 2023. június 1-jén reggel 7:00-kor induló gép 20 perccel később fog felszállni, majd újabb 20 perces késést jelentettek be. Azt nem tudni, hogy a felszállás csúszása azért volt-e, mert a földi kiszolgálók túlterheltek voltak az UEFA liga foci döntő következtében beiktatott extra járatok miatt, vagy a gép nem állt készen.
Közben kiderült, hogy egy 4 fős olasz társaságból nem fog tudni mindenki felszállni a gépre, úgyanis túlfoglalták a járatot - ami egyébként bevett iparági gyakorlat. A Spabook olvasójának beszámolója szerint azt javasolták a társaságnak, várják meg, míg a beszállás befejeződik, hogy kiderüljön, van-e olyan utas, aki nem jött el.
Végül 7 óra helyett kb. 8:20-kor szálltak be, 8:45 környékén kezdtek kigurulni, ám egy utas állva maradt a gépen. A check-in személyzet ugyanis (akik nem a WizzAir alkalmazottai) véletlenül felengedte a 4 fős társaság minden tagját. A gép megállt, a stewardess pedig felszólította az álló utast arra, hogy szálljon le, de nem volt hajlandó. Értesítették a rendőröket, akik meg is érkeztek, de intézkedést nem tehettek, mivel testi sértés nem történt.
Ekkor az egyik stewardess bemondta, hogy 250 eurót és szállást kap az, aki önként leszáll, de senki nem akart: ezután kiürítették az egész járatot. Busszal vitték őket vissza a váróba, majd újrakezdték a beszállítást. Végül az olasz társaság pórul járt tagja nem szállhatott fel, vele maradt 3 társa is. A WizzAir a fedélzetre felszállt utasoknak vizet osztott, valamint mogyorót vagy csokit. Végül 7:00 helyett 11:49-kor szállt fel a gép, és 13:11-kor érkezett meg Nápolyba.
A WizzAir reagált az értesülésekre.
"Az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, melynek következtében a WizzAir Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni. Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd, miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgáló személyzet hibájából feljutott a fedélzetre. Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni. A légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgáló személyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek kérni. Ezután minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, és újra kellett kezdeni az utasfelvételt. Négy, erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére. Mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, így ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a WizzAir kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120%-os WIZZ-kredit visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak. Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest-Nápoly járat négy és fél órával később tudott csak felszállni. A WizzAir az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.