A szerdán közzétett 229 oldalas jelentés szerint az eltűnt roncsok Perthtől mintegy 1560 kilométerre nyugatra találhatók. Az új helyet az amatőr rádióhullámok terjedése szerint számították ki. A kutatók, Richard Godfrey, Dr. Hannes Coetzee és Simon Maskell professzor a WSPR-t használták a repülőgép repülési útvonalának észlelésére és nyomon követésére - írja a 1News.
Ezt a technológiát az elmúlt három évben fejlesztették ki, és az eredmények hiteles új bizonyítékot jelentenek. Összhangban van a Boeing elemzéseivel (...) és a Nyugat-Ausztráliai Egyetem sodródási elemzéseivel, amelyek az Indiai-óceán körül talált törmelékről szólnak."
Amikor egy repülőgép átrepül egy amatőr rádiójelen vagy WSPR-kapcsolaton, megzavarja a jeleket, amelyek rekordjait egy globális adatbázis tárolja. A kutatók 125 ilyen zavart használtak fel a repülőgép útjának nyomon követésére több mint hat órán keresztül, miután a repülőgépek utolsó rádiókapcsolatai este 6 óra körül történtek.
A Boeing és az Inmarsat műholdak adataival kombinálva, valamint az elsodródáselemzési adatok felhasználásával ugyanazt a becsapódási helyet találták meg.
A kutatók úgy találták, a gép az Indiai-óceánba zuhant, miután kifogyott az üzemanyaguk.
A kiterjedt kutatások azonban nem találták meg a repülőgép roncsait.
Az MH370 227 utassal és 12 fős személyzettel a fedélzetén 17 óra előtt indult el Malajziából 2014. március 8-án. Az utasok közül ketten Új-Zélandról érkeztek.
Körülbelül 17 óra 20 perckor Zahrie Shah kapitány válaszolt egy malajziai légiforgalmi irányítónak, és azt mondta: „...forduljon Ho Si Minhhez (...) jó éjszakát." A gép ezután elsötétült, eltértek a tervezett repülési útvonaltól, és vélhetően 7,5 órával később kifogyott az üzemanyagból, és az óceánba zuhant.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.