A John Lewis ünnepi reklámján kiakadtak a vásárlók

karácsony karácsony 2024 reklám John Lewis
Az áruházlánc híres az érzelmes ünnepi reklámjairól, ám az idei más, ezúttal a tökéletes ajándék megtalálására helyezi a hangsúlyt. Ám nem mindenki van elragadtatva tőle, néhányan úgy vélik, hogy a John Lewis összes eddigi karácsonyi reklámja közül az idei a legrosszabb.

A John Lewis karácsonyi reklámját széles körben az év legnagyobb reklámeseményének tartják, ami egyértelműen jelzi, hogy elérkezett az ünnepi készülődés ideje. John Lewis ikonikus ünnepi reklámjait évről évre izgatottan várja a közönség, és nem ok nélkül. A kétperces karácsonyi reklámot, amelyet a Saatchi & Saatchi készített, és The Gifting Hour (Az ajándékozás órája) címet viseli, egy Sally nevű nő utolsó pillanatos küldetését követi nyomon: a cél megtalálni a tökéletes ajándékot a testvérének. A vásárlók egy része azonban nem sokkal a reklám premierje után erős kritikákkal illette az idei reklámot.

John Lewis, karácsony, karácsonyi reklám
John Lewis karácsonyi reklámjait évről évre izgatottan várják.
Forrás: Getty Images/Bloomberg

A John Lewis The Gifting Hour reklám története 

A reklám kezdete egy karácsonyi film hangulatát idézi, de Sally hamar egy fantáziavilágba kerül, ahol gyermekkori emlékein keresztül utazva próbál nyomokat találni, amelyek segítenek neki megtalálni a tökéletes ajándékot. A jelenetek azt a gondolatfolyamatot ábrázolják, ami az ember fejében végigfut, amikor ajándékot keres karácsonyra. Miután Sally megtalálja az ajándékot, amely már készen van és be van csomagolva, visszatér a valóságba. 

 A reklám végén a következő üzenet olvasható: „Mi a titka a tökéletes ajándék megtalálásának? Tudni kell, hol keresd.”

John Lewis szándékosan nem árulta el, mi is az ajándék, mivel a cél az volt, hogy a reklám az ajándékozás érzelmi oldaláról szóljon. 

Ez az első alkalom 17 év után, hogy John Lewis 34 üzlete közül egy is szerepel az ünnepi reklámban. A kisfilm a John Lewis zászlóshajóüzletében, az Oxford Streeten készült egy éjszakai forgatáson októberben. A zenék idén is kicsit mások, mivel a John Lewis híres arról, hogy ismert dalok feldolgozásait használja a reklámjaiban, idén pedig a The Verve: Sonnet című dalát választották. Charlotte Lock, a John Lewis ügyféligazgatója elmondta: „A reklámunk a gondoskodó ajándékozót állítja a középpontba, és ünnepli az ‘ajándékozás óráját’, azt a pillanatot, amikor egy kicsit mélyebbre ásunk a szívünkben és az üzleteinkben, hogy valami igazán különlegeset és jelentőségteljeset találjunk azoknak, akiket szeretünk. Az üzleteink a márkánk szíve, és vásárlóink imádják a karácsonyi vásárlás szertartását nálunk – ezért először szeretnénk kiemelt szerepet adni az üzletnek a reklámunkban.”

A várva várt reklám a vásárlók körében nem aratott osztatlan sikert

Egy vásárló az X-en (korábban Twitteren) ezt írta: „A John Lewis reklám kaotikus, zavaros, és nincs benne semmi logika. Ez eddig a legrosszabb.” Egy másik így fogalmazott: „A John Lewis reklám rendben van, de nincsenek benne aranyos karakterek, és elég unalmas.” Egy harmadik hozzátette: 

„Hiányzik belőle az a bizonyos John Lewis varázs, ami a korábbi reklámokat jellemezte.” 

Egy negyedik vásárló így vélekedett: „Zavaros a reklám, de a zene azért nagyon jó.” Egy ötödik pedig ezt mondta: „Eddig a legrosszabb.” Persze azért vannak olyan vásárlók is, akiknek tetszik a reklám. Valaki ezt írta: „Egyszerűen gyönyörű reklám. Könnyet csalt a szemembe, és átéltem a családi karácsony meghitt hangulatát.” Egy másik hozzátette: „Wow! Imádom. Ez igazi karácsony, nem valami 'woke' karácsony. Bravó, John Lewis! Ez a nosztalgia egy másik szinten.” 

A John Lewis idén nem egy, hanem három reklámfilmmel is készült az ünnepekre

A sorozat nyitó filmje, Az ablak, a brit üzletlánc elmúlt száz éve felett nosztalgiázik: 

A trilógia második részének narrátora a BAFTA-díjas színésznő, Samantha Morton: megható monológban meséli el egy jelentéktelennek tűnő, karácsonyra kapott pulóver történetét. A film során, ahogy az alábbi videóból kiderül, megtapasztalhatjuk, hogyan válhat egy jól kiválasztott ajándék az élet fontos pillanatainak kísérőjévé.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.