A John Lewis karácsonyi reklámját széles körben az év legnagyobb reklámeseményének tartják, ami egyértelműen jelzi, hogy elérkezett az ünnepi készülődés ideje. John Lewis ikonikus ünnepi reklámjait évről évre izgatottan várja a közönség, és nem ok nélkül. A kétperces karácsonyi reklámot, amelyet a Saatchi & Saatchi készített, és The Gifting Hour (Az ajándékozás órája) címet viseli, egy Sally nevű nő utolsó pillanatos küldetését követi nyomon: a cél megtalálni a tökéletes ajándékot a testvérének. A vásárlók egy része azonban nem sokkal a reklám premierje után erős kritikákkal illette az idei reklámot.
A reklám kezdete egy karácsonyi film hangulatát idézi, de Sally hamar egy fantáziavilágba kerül, ahol gyermekkori emlékein keresztül utazva próbál nyomokat találni, amelyek segítenek neki megtalálni a tökéletes ajándékot. A jelenetek azt a gondolatfolyamatot ábrázolják, ami az ember fejében végigfut, amikor ajándékot keres karácsonyra. Miután Sally megtalálja az ajándékot, amely már készen van és be van csomagolva, visszatér a valóságba.
A reklám végén a következő üzenet olvasható: „Mi a titka a tökéletes ajándék megtalálásának? Tudni kell, hol keresd.”
John Lewis szándékosan nem árulta el, mi is az ajándék, mivel a cél az volt, hogy a reklám az ajándékozás érzelmi oldaláról szóljon.
Ez az első alkalom 17 év után, hogy John Lewis 34 üzlete közül egy is szerepel az ünnepi reklámban. A kisfilm a John Lewis zászlóshajóüzletében, az Oxford Streeten készült egy éjszakai forgatáson októberben. A zenék idén is kicsit mások, mivel a John Lewis híres arról, hogy ismert dalok feldolgozásait használja a reklámjaiban, idén pedig a The Verve: Sonnet című dalát választották. Charlotte Lock, a John Lewis ügyféligazgatója elmondta: „A reklámunk a gondoskodó ajándékozót állítja a középpontba, és ünnepli az ‘ajándékozás óráját’, azt a pillanatot, amikor egy kicsit mélyebbre ásunk a szívünkben és az üzleteinkben, hogy valami igazán különlegeset és jelentőségteljeset találjunk azoknak, akiket szeretünk. Az üzleteink a márkánk szíve, és vásárlóink imádják a karácsonyi vásárlás szertartását nálunk – ezért először szeretnénk kiemelt szerepet adni az üzletnek a reklámunkban.”
Egy vásárló az X-en (korábban Twitteren) ezt írta: „A John Lewis reklám kaotikus, zavaros, és nincs benne semmi logika. Ez eddig a legrosszabb.” Egy másik így fogalmazott: „A John Lewis reklám rendben van, de nincsenek benne aranyos karakterek, és elég unalmas.” Egy harmadik hozzátette:
„Hiányzik belőle az a bizonyos John Lewis varázs, ami a korábbi reklámokat jellemezte.”
Egy negyedik vásárló így vélekedett: „Zavaros a reklám, de a zene azért nagyon jó.” Egy ötödik pedig ezt mondta: „Eddig a legrosszabb.” Persze azért vannak olyan vásárlók is, akiknek tetszik a reklám. Valaki ezt írta: „Egyszerűen gyönyörű reklám. Könnyet csalt a szemembe, és átéltem a családi karácsony meghitt hangulatát.” Egy másik hozzátette: „Wow! Imádom. Ez igazi karácsony, nem valami 'woke' karácsony. Bravó, John Lewis! Ez a nosztalgia egy másik szinten.”
A sorozat nyitó filmje, Az ablak, a brit üzletlánc elmúlt száz éve felett nosztalgiázik:
A trilógia második részének narrátora a BAFTA-díjas színésznő, Samantha Morton: megható monológban meséli el egy jelentéktelennek tűnő, karácsonyra kapott pulóver történetét. A film során, ahogy az alábbi videóból kiderül, megtapasztalhatjuk, hogyan válhat egy jól kiválasztott ajándék az élet fontos pillanatainak kísérőjévé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.