De ha ez nem lenne elég stresszes, néhány cég még trükkös módszereket is bevet, hogy megzavarja a jelentkezőket az interjú során. Miközben Steve Jobs szívhez szóló módon üdvözölte az új alkalmazottakat a cégénél, ez a főnök inkább kávéscsésze-teszttel trükközik a potenciális új kollégákkal.
A trükköt Trent Innes üzletember írta le, aki a Xero könyvelőplatform korábbi ügyvezető igazgatója, most pedig a SiteMinder vezető növekedési tisztje. A The Ventures üzleti podcastban elmondta: „Mindig elviszlek egy sétára az egyik konyhánkhoz, és valahogy mindig úgy végzed, hogy egy itallal távozol.”
Úgy tűnik, hogy az interjú alany nem mondhat nemet a frissítőre, így a jelentkező biztosan kap egy csészét. A főnök hozzátette:
Ezután visszaviszünk, folytatjuk az interjút, és az interjú végén mindig arra figyelek, hogy az interjú alany visszaviszi-e az üres csészét a konyhába.
A teszt lényege, hogy ha nem viszed vissza a csészét a konyhába, akkor nem vagy megfelelő a céghez. Innes kifejtette:
Képességeket lehet fejleszteni, tudást és tapasztalatot szerezni, de a hozzáállás kulcsfontosságú, és az, amiről sokat beszélünk, az a 'mosd el a kávéscsészédet' koncepciója.
Az üzletember elmagyarázta, hogy ez mind a céges kultúrával való beilleszkedésről szól. A csésze visszavitele a konyhába a kis dolgok elvégzéséről és a figyelmességről szól. A főnök hozzátette: „Ha egy nap bemész az Xero irodájába, láthatod, hogy a konyhák szinte mindig tiszták és ragyogóak, ami teljesen összefügg ezzel a 'mosd el a kávéscsészédet' koncepcióval.
„Csak annyira kell biztosítanunk, hogy valóban beilleszkednek a Xero kultúrájába, és mindent elvégeznek, amit meg kell tenniük.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.