Az elmúlt években találkoztunk már olyanokkal, akik szerint a Föld lapos, vagy hogy a gyíkemberek át akarják venni a hatalmat az emberiség felett. Több világsztárról terjednek olyan pletykák, hogy meghaltak, és egy hasonmás lépett a helyükre. Emellett számtalan "megdönthetetlen" bizonyíték került elő arról, hogy a holdraszállás kamu volt, és sem a Balaton, sem Finnország, de még csak madarak sem léteznek.
Az összeesküvés-elmélet hívők pedig az internetnek hála elképesztően el vannak kényeztetve. Mivel korábban még sosem látott információmennyiség áll rendelkezésünkre, mindenki megtalálhatja a számára legszimpatikusabb teóriákat, és boldogan elküldhet mindenkit,, aki valamely másikban hisz. Hiszen ma már az"alaptudás" része, hogy nem a Titanic süllyedt el, és fix, hogy az 5G okozza a koronavírust. Most azonban a Titanic elsüllyedése körüli pletykákat fogjuk alaposabban megvizsgálni.
Néhány héttel ezelőtt volt a Titanic elsüllyedésének 110. évfordulója. Az erről megemlékező cikkek alá pedig tömegével érkeztek azok a kommentek, amelyek szerint nem is a Titanic süllyedt el, és hazugság az egész, csak egy kicsit jobban utána kellene olvasni.
A teória nem újkeletű. Valóban, sokan még a mai napig is úgy vélik, hogy 110 évvel ezelőtt a tragédia előtt valahogy sikerült teljesen feltűnésmentesen kicserélni a hajókat gyártó cégnek a Titanicot és az Olympic hajót egymással. Mégpedig azért, mert így akartak biztosítási csalást véghez vinni. A csalás azonban rosszul sült el, és 1500 ember vesztette életét.
Tény, hogy még 1911 szeptemberében az Angliából New Yorkba tartó Olympic megsérült, ezért vissza kellett térnie a belfasti hajógyárba, hogy megjavítsák. Miután ez megtörtént, a hajó ismét útnak indult, de néhány héttel a Titanic tragédiája előtt ismét vissza kellett térnie Belfastba, további javítások miatt.
A lényeg pedig itt kezdődik. A teória szerint a hajó sérülései felértek egy gazdasági csőddel, és a biztosítás nem is fedezte a javítást, ráadásul az így a javítókikötőben ragadt Olympic méginkább vitte a pénzt, ahelyett, hogy hozta volna. Ekkor jött az az ötlet - az összeesküvés-elmélet hívők szerint - hogy titokban kicserélik a Titanicra, majd elsüllyesztik, hogy megszerezhessék a biztosítási pénzt.
A teória szerint a tervben az nem szerepelt, hogy ennyi embert megölnek a baleset közben. Eredetileg úgy gondolták, hogy a már eleve sérült hajót (ami bár a Titanic nevét viselte, de az Olympic volt) lassan süllyesztik el, és eközben lett volna idő arra, hogy mindenki kimenekítsenek a hajóról. Egy dologgal azonban nem számoltak: a jégheggyel.
Egyébként létezik egy olyan teória is, hogy a jéghegy valójában nem is jéghegy volt, hanem egy előre odarendelt, elsötétített mentőhajó - de ezt most inkább hagyjuk is.
A történet elég ingatag lábakon áll, már csak azért is, mert az új, addig még nem leharcolt Titanic biztosítása sem lett volna elég a már sokat megélt Olympic veszteségének fedezésére. Emellett azonban, ha alaposabban összehasonlítjuk egymással a két hajót, látható, hogy bár valóban hasonlítanak egymásra, mégis jól látható különbségek vannak köztük. Például míg az Olympicon 14 felső ablak volt, a Titanicon már 16. A Titanic és az Olympic kávéháza pedig nem is különbözhetett volna jobban egymástól, hiszen az Olympic tervezési problémáiból adódóan a Titanicon már kijavították ezeket a hibákat.
Az elméletet pedig tovább gyengíti, hogy az elsüllyedt hajóból kiemelt egyik alkatrészen a 401-es gyártási szám szerepelt, de ha az Olympic süllyedt volna el, akkor ennek a számnak 400-nak kellett volna lennie. Cserébe viszont a később bontásra ítélt Olympic alkatrészein már a 400-as szám szerepelt.
Ez pedig mind azt jelenti, hogy csupán egy névtáblacserével senkit nem lehetett volna becsapni, hogy valójában melyik hajó melyik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.