ehető dezodor bőr szépségápolás cukor izzadásgátló kozmetikum dezodor
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Eljöhet az az idő, amikor a magyar intermédia-művész, Nagy Kriszta Tereskova nem a tömegközlekedési eszközökön jellemző szájszagról és izzadságszagról fog énekelni. A szépségipar legújabb őrülete, az ehető dezodor és a parfümcukorka ugyanis azt ígéri, hogy még az izzadságunk is rózsaillatú lesz.

Gondolj bele, hány és hány izzasztó helyzettől mentene meg a szépségipar legújabb találmánya, a Deo Perfume Candy névre hallgató édesség, amely elfogyasztása után körülbelül hat órán keresztül rózsaillatot áraszt a bőr pórusain keresztül. Az ötlet egy japán kutatócsoporttól származik, amely 2006-ban bizonyította először, hogy bizonyos aromavegyületek, mint a geraniol nevű olaj, kiválnak a bőrön keresztül, miután szájon keresztül elfogyasztották.

Forrás: www.amazon.com
Forrás: www.amazon.com

A rózsában található geraniol adja ennek a parfümcukorkának az alapját. A gyártó ráadásul a világ leghíresebb rózsaültetvényeivel kötött megállapodást, így a marketingnek is jót tesz, hogy kézzel szüretelt, bolgár rózsaszirmokból nyert olaj adja kedvenc parfümcukorkánk alapanyagát. A geraniol egyébként olyan növényekben is jelen van, mint a vanília vagy a levendula. Hasonlóan működik a szervezetben a fokhagyma is, azzal a különbséggel, hogy a fokhagymaszag minden, csak nem csábító. A cukorkák ma már több országban kaphatók, az interneten keresztül pedig szinte valamennyi országból megrendelhetők. A rossz hír, hogy a rózsaillatú kipárolgás nem helyettesíti a dezodort, így annak használata a cukorka mellett továbbra is ajánlott.

Nem ez az egyetlen funkcionális étel, amely az utóbbi időben piachódító útra indult. A Guardian írása szerint a holland Swallowable Parfum is hasonló koncepciót álmodott, jóllehet, ők nem édességben gondolkodnak, hanem ehető kozmetikumban, amely körülbelül három-öt év múlva kerül majd a fogyasztók elé. Olyan kapszulákat álmodnak, amelyek genetikailag egyedi illatot árasztanak, miközben izzadunk.

Ahogy már említettük, először a japán kutatók készítettek olyan ételeket, amelyek összekötötték a szépségipart az élelmiszeriparral. Az Otoko Kaoru névre keresztelt rágógumit kifejezetten izzadós pasiknak találták ki (ezúton is köszönjük, hogy a nőkről nem feltételezték, hogy büdöset izzadnak). A rágó ugyanazon az elven működött, mint a parfümcukorka, de hatását csupán egy órán keresztül fejtette ki. A termék létezéséről ma már csak évekkel ezelőtti blogbejegyzésekben olvashatunk, amely azt feltételezi, hogy egy bebukott projektről van szó.

A parfümcukorka viszont nagyon is sikerterméknek tűnik, hiszen egyre több országot hódít meg, az Egyesült Államokon kívül Németországban, Spanyolországban, 2013 első felében pedig már Nagy-Britanniában is kapható lesz. Ha pedig a parfümcukorka és az ehető dezodor beválik, vajon mi lesz a következő? Elképzelhető, hogy a nagy divatházak is behódolnak, és bogyóként nyeljük a legújabb Chanel, Dior vagy Versace parfümöket? Bár a természetes anyagokat felhasználó cukorka és kapszula állítólag nincs negatív hatással a szervezetre, de mi lesz akkor, ha szintetikus komponensekből felépülő illatokat akarnak rágóba, kapszulába vagy cukorkába zárni? És mi lesz azzal, hogy valójában az orrunkkal választjuk ki az igazit, nem is a szemünkkel?

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.