20 évvel ezelőtt szüleink és nagyszüleink nem gondolták volna, hogy a fényterápia, a különböző szérumok, az arcjóga vagy a lézeres kezelések olyan könnyen elérhető, egyszerű dolgok lesznek, mint manapság, 2024-ben. A Spindézserek filmben már láthattunk egy-két „jóslást” a jövő divatját illetően, gondoljunk csak Cher számítógépére, aminek segítségével felöltözött. Képzeld el milyen jól sikerült volna nekik Tai átváltoztatása, ha hozzáférhetnek azokhoz a sminkpalettákhoz és ecsetkészletekhez, amelyeket manapság bármelyik drogériában beszerezhetünk. A személyre szabott bőrápolás és a különleges összetevők már a kezünkben vannak, de hova tovább a szépségápolásban 30 év múlva?
Az egyre nagyobb globális érdeklődés a longevity és a wellness iránt, a szépségápolást is növekvő iparággá tette, ami nemcsak az átláthatóságról és a sokszínűségről szól, hanem az innovációról, és mindenről, aminek köszönhetően tisztábban, egészségesebben és fiatalosabban tarthatjuk a bőrünket.
A mesterséges intelligencia (AI) jelenléte az élet minden területére kihat, így a szépségápolásra is. A termékinnovációban nagy segítség az AI, ugyanis hatékonyabb eredmények érhetők el vele, kisebb hibalehetőséggel. Írországban az AI felfedezett egy majdnem ugyanolyan peptidet, mint amit a természetben is megtalálunk. A mesterséges intelligencia segít felmérni, hogy mire van szükség a személyre szabott szépségápoláshoz, milyen problémák állnak fenn a kliensnél, milyen termékeket és kezeléseket érdemes igénybe vennie, és hogy ezeket után hogyan fog változni a bőre. Számos márka dolgozik olyan gyártókkal, akik képesek létrehozni olyan szűrőket, kamerákat és szkennereket, amelyek pár másodperc alatt felismerik bőrünk hibáit és megoldást nyújtanak rá. Ezekkel már néhány üzletben is találkozhatsz.
Az egyetlen terület, amiben az AI nehezebben működik, a parfümök világa, ugyanis ezek rendkívül személyesek és közel állnak a memóriánkhoz és érzéseinkhez. Már ebben is van előrelépés, ugyanis bizonyos gépek az érzelmeidet fotók alapján állapítják meg, bizonyos mesterséges intelligenciával működő technológia pedig a vásárlók visszajelzései alapján ad tanácsot a parfümgyártóknak.
A biotechnológia fejlődésének köszönhetően a bőrápolás is fejlődésnek indult és olyan növekedési faktorok és neuropeptidek felfedezéséhez vezetett, amely hatóanyagok stabilabban és mélyebben jutnak a bőrbe. A szakértők szerint a bőr mikrobiomja (a bőr természetes flóráját támogató, ezáltal a barriert fenntartó és az olyan problémákat, mint az akne és az ekcéma, kezelő termékek) és a biomimetikus összetevők (amelyekről úgy vélik, hogy hatékonyabb anti-aging hatásúak, mivel a bőr természetes funkcióit utánozzák) körüli kutatások kezdeti szakaszában vagyunk, így a jövőben a bőrtudomány körüli kutatások ezekre lesznek kiélezve. Néhány orvos az őssejtek körüli kutatásokat jósolja, és azt, hogy lesznek olyan arc- és mellfelvarrások, amelyeknél a heg is szinte teljes mértékben láthatatlan lesz.
Manapság a vásárlók a szépségápolást a holisztikus oldaláról igyekeznek megfogni. Az utóbbi években a szépség nem a glamúrról szólt, hanem a természetességről, ragyogásról, kipihentségről és a lehető legkevesebb energiabefektetésről, ami a sminkelést illeti. A wellness továbbra is elsőbbséget fog élvezni a szépségápolás jövőjét tekintve. Ami viszont ennél több kutatást igényel majd, az az illatok és az érzelmek közötti összefüggések. Egyre több gyártó és márka foglalkozik az olyan illatanyagok használatával, amelyek az agy idegsejtjeire hatnak, és amelyeknek köszönhetően javítható a mentális egészség.
A longevity az élethosszúságól szól, és minden ide tartozik, melynek köszönhetően hosszabb, boldogabb életet élhetünk. Természetesen a vágy, hogy biohackeljük és optimalizáljuk életünk minden részét az étrendtől az alvásig, hatással lesz a szépségápolásra is. Mindennek a célja a hosszabb élet. Ha jól megnézzük az emberek többsége már nem úgy néz ki, ahogy a hagyományos normák szerint a koruknak megfelelően kellene, mivel az emberek tovább élnek és még tovább akarnak, ezért mindent bevetnek, ami szükséges ahhoz, hogy úgy is nézzenek ki. A legtöbb márka már nem felszínesen, hanem egészen sejtszintig és a biológiai öregedést lassító mélységekig ható termékeket fejleszt ki. Ehhez pedig különleges összetevőkre van szükség, amelyeket már most kutatnak, 30 év múlva pedig valószínűleg már használni is fogunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.