Shrek
Ki más állhatna listánk első helyén, mint az a figura, akinek színre lépésétől eredeztethető talán az egész jelenség trenddé válása, már csak annál is inkább, mert a története (és annak folytatásai) hangsúlyosan is beépítették a sztoriba a mesék kliséire való utalásokat? Így lehetett a Szőke Hercegből nárcisztikus antagonista, a Jótündérből számító főgonosz, egy zöld, bárdolatlan, ronda és büdös ogréból, azaz a népmesék egyik szörnyéből pedig nagyszívű főhős.
Sully és Mike
A fordított mesék jelenségének másik alapműve a Szörny Rt. (és folytatása, a Szörny Egyetem), amely ráadásul a Shrekkel egy évben, 2001-ben került a mozikba. Hősei a gyerekeket ijesztgetik éjszaka a sötét szobában, rémisztő a külsejük, és titokban lopóznak be a békés otthonokba - nem igazán pozitív jellemvonások, de megismerve a világukat rájövünk: nekik is ugyanúgy megvannak az okaik. Sőt, még mindenki számára megnyugtató megoldás is létezik.
Gru
Klasszikus mesebeli antagonista Gru, a csúcsfejű, karikás szemű bácsi: fekete házának mélyén gonosz terveket sző és pusztító találmányokon dolgozik, többek között a Hold ellopásának érdekében. A "ki a legnagyobb tolvaj a világon?" versenyének megnyerése érdekében azonban magához vesz három, a céljaihoz passzoló árva kislányt - a kényszerű szülőség viszont nem várt változásokat idéz elő a jellemében. De hát mire is számíthattunk olyasvalakitől, akinek ilyen cuki minyonok dolgoznak, immár a folytatásban is?
Megaagy
A szuperhősös történetek szabályait forgatja ki a Megaagy, melynek zseniálisan gonosz főszereplője olyannyira hatékony, hogy le is győzi az ellenfeléül szolgáló igazságosztót. Negatív oldal azonban nem létezhet pozitív nélkül egy ilyen világban, így Megaagy magára maradva megteremt egy új szuperhőst, csak legyen ki ellen küzdeni. Azzal azonban nem számol, hogy az új lény még nála is gonoszabb lesz, így ő rossz oldalra kerül: a jóra.
Rontó Ralph
Szegény Rontó Ralph egy régi videojáték figurája, akinek le kell rombolnia azt, amit a játékosok megpróbálnak helyrehozni a "főhőssel". Ebben a filmben viszont ő a főszereplő, és a videojáték-világban a munka végeztével szenved is a beskatulyázástól - kirekesztettnek érzi magát, és még egy hozzá hasonló figuráknak létesített terápiás csoportba is eljár, amelynek jelmondatai a következők: "Rossz vagyok, de ez jó. Sosem leszek jó, és ez nem rossz." Ralph azonban egy nap megpróbál mégis jó lenni, még ha ennek érdekében át is kell mennie más játékokba.
Demóna
Csipkerózsika történetét mindenki ismeri, na de az előzményeket (mint más mesék esetében sem) már annál kevésbé - sugallja ez a film. Pedig ha tudomást szerzünk a korábbi eseményekről és a szereplőket mozgató motivációkról, máris sokkal kevésbé fekete-fehér a kép, mint az a mesékben szokás. Demóna is csak az otthonát védi és múltbeli traumáktól lett kő a szíve - már csak az a kérdés, hogy egy megváltozott helyzetben felül tud-e emelkedni a sérelmein?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.