Angelina Jolie
Színésznői karrierje csúcsán szupersztár volt, a legmenőbb filmcsillagok egyike, első számú szexszimbólum — aztán váltott, és inkább a családjával, az egészségügyi problémáival és a rendezéssel teltek az elmúlt évei: 2010 óta csak egyetlen filmben szerepelt. Viszont rendezett kettőt is, mindkettő háborús dráma: A vér és méz földje részben hazánkban forgott, a Rendíthetetlent pedig idén februárban mutatták be a mozik. Jolie rendezéseinek fogadtatása eddig meglehetősen felemás, talán ezért is döntött úgy, hogy a következőben (By the Sea) mindent bevet majd: főszereplőnek mindjárt saját magát és férjurát, Brad Pittet.
Drew Barrymore
Cuki gyerekszínészként lett ismert, balhés hollywoodi tiniként folytatta, aztán komoly felnőtt színésznő lett belőle — egy ideje pedig nem csak szerepel a filmekben, de készíti is őket. Elsősorban producerként, többek között a Donnie Darko és a Charlie angyalai megszületését is felügyelte ilyen minőségben. De a rendezést is kipróbálta: a Hajrá Bliss! csajos-görkoris felnövéstörténete ígéretes és helyes filmecske volt, ha mélyebb nyomokat nem is hagyott.
Sofia Coppola
Színésznőként kevésbé volt ismert, elsősorban a papa (Francis Ford Coppola) filmjeiben szerepelt, például A keresztapa III.-ban, ahol Al Pacino tragikus sorsú lányát alakította. Rendezőként viszont listánk szereplői közül a legfelkapottabb, még akkor is, ha a karrierje lefelé ívelő tendenciát mutat: a figyelemfelkeltő Öngyilkos szüzek után remekművet alkotott és Oscar-díjig jutott az Elveszett jelentéssel, majd jött a kissé félresikerült Marie Antoinette, azóta pedig ugyanannak a témának az egyre érdektelenebb kifejtései a Made in Hollywoodban és a Lopom a sztáromban.
Jodie Foster
Szintén nagyon fiatalon kezdett színészkedni és lett sztár a Taxisofőr kiskorú prostijának szerepében — majd sok-sok filmmel a háta mögött, a harmincas éveiben belevágott a rendezésbe is: a Más, mint a többiek és az Egy békés családi ünnep című filmekben egyaránt családi ügyeket és viszonyokat állított a középpontba. Majd egy hosszú szünet következett, és néhány éve A hódkóros bizarr depresszió-drámájával tért vissza rendezőként (és rehabilitálta vele Mel Gibsont), a következő, most forgó filmje pedig egy rendkívül érdekesnek tűnő, televíziós környezetben játszódó túszdráma lesz George Clooneyval (Money Monster).
Julie Delpy
A Három szín-trilógia Dominique-jaként és a Mielőtt felkel a Nap Celine-jeként lett ismert a kilencvenes évek elején, színésznőként pedig azóta is aktív, noha egyre inkább a rendezéssel foglalkozik már. Sajátos humorú és hangú filmjei (2 nap Párizsban, Francia hétvége) nyomán szokták a „női Woody Allennek" is hívni, de egy történelmi dráma is belefért a repertoárba, méghozzá a magyar Báthory Erzsébetről (A grófnő).
Sarah Polley
A Váratlan utazás vörös hajú kislánya mára az egyik legizgalmasabb kortárs filmrendezővé vált, aki 2010 óta már nem is vállal színésznői munkákat, így vélhetően végleg elköteleződött a kamera másik oldalán. Az Egyre távolabb és a Volt egy tánc egyaránt érzékeny rendezésről árulkodó, a szerelem természetét körüljáró alkotás, az Apáim története című dokumentumfilmben pedig Polley a saját családjának múltbeli titkait tárja fel, megrázó módon.
Liv Ullmann
A hatvanas-hetvenes évek európai filmművészetének egyik legfontosabb színésznője, Ingmar Bergman egykori múzsája már jóval elmúlt ötven, mikor rendezni is kezdett, és azóta is csak ritkán teszi: legutóbbi rendezése, a Hűtlenek óta például 14 év telt el. Most viszont itt a Julie kisasszony, melyben Strindberg drámáját vitte filmvászonra Ullmann olyan sztárokkal, mint Colin Farrell és Jessica Chastain — egy szexualitástól fűtött tiltott viszony történetét elmesélve.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.