Sokan emlékeznek a jelenetre, amikor Joey Tribbiani a Jóbarátokban megtanítja a rajongóknak, hogyan sírnak a színészek parancsszóra. Hogy helyes módszereket mutatott, vagy sem, azt a színészmesterség-tanár árulja el, aki valódi technikákat mutat arra az esetre, ha egy sztárnak egy jelenetben (vagy csak úgy) sírást kellene imitálnia.
A mester két módszert javasol arra az esetre, ha a színész könnyeket akar kipréselni magából egy jelenethez.
„A színészvilágban megoszlik a vélemény, hogy melyik a leghatékonyabb. Vannak, akik az egyiket vagy a másikat hirdetik, ami szerintem butaság, mivel mindkét technika működik, és általában a színészek végül a kettő kombinációját használják”— árulja el a színészmesterség-tanár.
„Különleges érzelmi memóriánk van, és minden élmény, amin keresztülmentünk, rögzítve van, és létezik a tudatalattinkban. Az érzelmi emlékek a mindennapi életben is előjönnek, de véletlenszerűen. A színésznek fontos, hogy ezeket az emlékeket igény szerint előhívhassa. Az óráimon a diákjaim olyan személyes tárgyakkal dolgoznak, amelyek érzelmileg feltöltik őket. Az érzelmi felidézés folyamatát használva a jelenben kezdik, majd visszamennek a részletekhez, amelyek visszahelyezik őket az adott emlékbe ” — magyarázza a módszer lényegét Howard Fine.
Fine olyan diákoknak tanította a módszerét, mint Emma Roberts, Austin Butler, Will Smith, Kerry Washington, Dwayne „The Rock” Johnson, Michelle Williams, Chris Pine és Carla Gugino.
„Amikor a színész ezt a megközelítést alkalmazza, nem próbálja átérezni a jelenetet, hanem annyi konkrétumra emlékszik, amennyire csak tud, és hagyja, hogy előjöjjön az érzelem. A képzésem részeként a színészekkel naplót íratok érzéseik felidézésének élményeiről. Ez megköveteli a művészektől, hogy részletesen leltározzák az életüket, hogy a múltjukat forrásanyagként használhassák a munkájukhoz. Bátorság kell ahhoz, hogy valóban megvizsgáljuk az életünket, és kapcsolódjunk hozzá” — vallja a mester.
„Beleképzeljük magunkat a karakter helyébe, és megtaláljuk a módját, hogy kapcsolatba kerüljünk vele” — magyarázta Fine, majd így folytatta:
A színészeknek érzelmileg elérhetőnek kell lenniük, és hajlandónak kell lenniük arra, hogy életük minden részét megvizsgálják. Olyan dolgokat, amelyeket a civileknek, a nem színészeknek soha nem kell előkotorniuk. Bátorság kell ahhoz, hogy valaki színész legyen, és sokkal nehezebb, mint amilyennek látszik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.