A Velünk véget ér kritikai fogadtatása szélsőségesen megosztott. Miközben egyesek a film bátorságát és őszinteségét dicsérik, mások azzal vádolják, hogy túlzottan megengedően áll a párkapcsolati erőszak kérdéséhez. Kritikusai szerint a film hajlamos romantizálni az erőszakot, ezáltal olyan üzenetet közvetít, amely minimalizálja az erőszak valódi súlyát és hatásait.
Blake Lively karakterének, Lilynek története súlyos érzelmi és fizikai bántalmazáson keresztül vezet, ami a film egyik legdrámaibb vonala. Azonban az a mód, ahogy a film ezt ábrázolja, néhány nézőben visszatetszést keltett. A családon belüli erőszak megjelenítése sokszor kétélű kard, hiszen egyensúlyozni kell a valóság ábrázolása és a túlzott dramatizálás között.
A film egyik legfontosabb erénye, hogy mélyen belemegy az erőszak pszichológiájába és annak hosszú távú hatásaiba. Blake Lively hiteles alakítása révén a nézők átélhetik a bántalmazásban szenvedők érzelmi kálváriáját. Az erőszak pszichológiai hatása azonban nemcsak a bántalmazottra, hanem a család minden tagjára és a következő generációkra is kiterjedhet, ami újabb kérdéseket vet fel a trauma átörökléséről. A pszichológiai kritika egyik fő kérdése, hogy a film mennyire tudja érzékeltetni az erőszak ciklikusságát és a bántalmazottak számára kínált lehetséges kiutakat. Colleen Hoover regénye már a könyv formájában is feszegette ezeket a témákat, ám a filmes adaptációban néhányan hiányolták a mélyebb, részletesebb elemzést.
Blake Lively számára a Velünk véget ér főszerepe hatalmas kihívást jelentett, hiszen egy olyan karakter bőrébe kellett bújnia, aki nemcsak az erőszak áldozata, hanem az önállósodás és az újrakezdés szimbóluma is. A színésznő korábbi filmjeihez képest itt egy sokkal összetettebb és érzelmileg megterhelőbb szerepet kellett eljátszania, amely megkövetelte tőle, hogy a nézők számára átélhetővé tegye a karakter szenvedéseit és küzdelmeit.
Az Velünk véget ér, mint könyv óriási sikert aratott világszerte, és sokan várták a filmes adaptációt. Azonban a könyv és a film közötti különbségek sok rajongót megleptek. Míg a könyv részletgazdag ábrázolása lehetővé tette, hogy az olvasók mélyen belemerüljenek Lily lelki világába, addig a film a játékidő korlátai miatt sok esetben felszínesebbnek hatott.
Egyes kritikusok szerint a film inkább a látványra és a drámai csúcspontokra koncentrál, mintsem a párkapcsolati erőszak pszichológiai mélységeire. Az adaptációk esetében mindig kérdés, hogy mennyire marad hű az eredeti műhöz, és a Velünk véget ér esetében is sokan vitatják, hogy a film kellően visszaadja-e a könyv érzelmi erejét és üzenetét.
Az ilyen témájú filmek esetében elengedhetetlen, hogy felelősségteljesen ábrázolják a párkapcsolati és családon belüli erőszakot, hiszen ezek a művek hatással vannak a közvéleményre és a társadalmi diskurzusra is. A Velünk véget ér vitathatatlanul felhívja a figyelmet az erőszak elleni küzdelem fontosságára, ám a kritikusok szerint jobban is kihangsúlyozhatta volna az áldozatoknak nyújtott támogatás és a kiút keresésének lehetőségeit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.