A Netflix Senna című, már streamelhető életrajzi minisorozata a Forma-1 egyik legsikeresebb pilótájának világával, Ayrton Sennát, akinek a sportágban betöltött szerepét, életének személyes és szakmai történetét láthatják a nézők. A sorozat azonban olyan versenyzőket is kiemel, akik befolyásolták Senna szakmai életét, köztük ádáz riválisát és egykori csapattársát, Alain Prostot. Prost pályafutása és öröksége ugyanolyan nagyszerű, mint Sennáé, kettejük között a különbség, hogy míg Ayrton Senna belehalt az F1-be, Prost tovább élt és él a mai napig.
Prost az 1970-es évek végén több Formula-3-as bajnoki címet nyert, ami miatt több Forma-1-es csapat is szemet vetett rá, mint potenciális pilótára. Az 1980-as szezonra a McLaren csapatához szerződött, ahol első versenyén pontot szerzett, Alain Prost azonban úgy döntött, hogy az első szezonja után elhagyja a McLarent. Arra hivatkozva, hogy úgy érzi, több balesetért is őt hibáztatják. Prost ezután 1981-ben a Renault csapathoz csatlakozott, ahol több nagydíjfutamot is megnyert. Prost és a Renault közötti konfliktusok azonban oda vezettek, hogy a csapat az 1983-as szezon után kirúgta őt.
Alain Prost ezután újra a McLarenhez szerződött, 1984 és 1989 között tehát az eredeti Forma-1-es csapatánál versenyzett. Ebben az időben Prost Ayrton Senna ellen versenyzett, aki akkor Toleman csapatának pilótája volt. 1985-ben Alain Prost világbajnok lett. Miután Senna 1988-ban csatlakozott a McLaren csapatához, Prosttal csapattársak lettek, ám a a köztük lévő rivalizálás ezzel még tovább fokozódott. Senna 1988-ban, ha nehezen is, de legyőzte Prostot, és világbajnok lett. Senna és Prost első vitatott Forma-1-es balesete az 1989-es Japán Nagydíjon történt, amikor Prost nem engedte Sennának, hogy belülről megelőzze őt. A Senna körüli viták és Prost elégedetlensége a McLarennel végül ahhoz vezetett, hogy elhagyta a csapatot. Prost ezután az 1990-es szezonra a Ferrarihoz csatlakozott, ami a Japán Nagydíjon a második vitatott balesethez vezetett, amelyben Senna és Prost is részt vett. Az 1991-es szezon után Prost elhagyta a Ferarri csapatát, és az 1992-es szezont ki is hagyta. 1993-ban tért vissza a Forma-1 világába, amikor is a Williams csapatához csatlakozott, és megnyerte negyedik és egyben utolsó bajnoki címét.
Az 1993-as szezon után a McLaren megpróbálta rávenni Alain Prostot, hogy az 1994-es szezonra szerződjön újra hozzájuk. Azonban 51 győzelem, 106 dobogós helyezés, 33 pole pozíció, 41 leggyorsabb kör és négy világbajnoki cím után Prost úgy döntött, hogy végleg visszavonul. Bár Prost befejezte a versenyzést, a Forma-1 világával még korántsem végzett. 1994-ben Prost a francia TF1 tévécsatorna médiamoderátora lett, emellett a Renault számára is végzett promóciós munkát. Prost ezután a McLaren technikai tanácsadója lett, végül pedig visszatért régi csapatához.
Prost 1993-as visszavonulásától 1997-ig rengeteg találgatás látott napvilágot arról, vajon visszatér-e a versenyzéshez a világbajnok. Több csapat is megpróbálta leszerződtetni a versenyzőt, és sok iparági szakember úgy vélte, hogy Prost megpróbál saját csapatot alapítani. Prost már 1989-ben felvetette ezt az ötletet, ami az egyik olyan ötlete volt, amely a Sennával való rivalizálásából fakadt. Prost azonban néhány évig megtartotta a szakértői állását.
Alain Prost saját versenycsapatának megalapításán dolgozott, motorokat kért a Renault-tól. Azonban elutasították, ami ahhoz vezetett, hogy 1997-ben megvásárolta a Ligier csapatot. Új tulajdonosként Prost a Ligierről Prost Grand Prix-re változtatta a nevet, és szerződést kötött a Peugeot-val, hogy 2000-ig lássa el motorokkal a csapatot. Prost megtartotta a Monacói Nagydíj győztesét, Olivier Panis-t a Ligier-től, bár új versenyzőket is szerződtetett a csapathoz.
Prost az autóit Prost JS45-nek nevezte el, a csapat debütálásakor két pontot szerzett az Ausztrál Nagydíjon. Első szezonjában a Prost Grand Prix 21 pontot szerzett, és a konstruktőri bajnokság hatodik helyén végzett. A Prost csapat az 1998-as, 1999-es, 2000-es és 2001-es szezonban is sikereket ért el. A 2002-es szezon előtt azonban elfogyott a pénz. A Prost Grand Prix ekkor csődbe ment, ami a versenycsapat idő előtti végéhez vezetett.
Alain Prost ma is él, 69 éves. 2002-ben kerékpárversenyző lett, és ettől kezdve egészen 2014-ig ebben a sportágban is sikereket ért el. Prost a 2010-es szezonban a Forma-1-es futamok rendezői testületében is helyet kapott, és még ugyanebben az évben részt vett egy örökranglistás versenyen. 2012-ben a Renault nemzetközi nagykövete lett. Alain Prost 2019-től 2022-ig a Renault Sport igazgatótanácsának tagja volt, a Renault Forma-1-es csapatát pedig átnevezték Alpine F1 Teamre. Prost 1980-tól 2017-ig volt Anne-Marie Barges felesége, akitől három gyermeke született. Annak ellenére, hogy továbbra is visszavonult, Prostot még mindig láthatjuk néha-néha Forma-1-es versenyeken, a Netflix Senna című filmjének megjelenése pedig ismét reflektorfénybe helyezte a pilótát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.