Tipp! Könnyekkel végződött a Megasztár 6 első döntője. Kattints a galériáért! |
Yves Saint Laurent - 2000
Az Yves Saint Laurent divatháztól nem állnak távol a provokatív eszközök. Az Opium parfümhöz készített a kampányfotókon pedig az a Sophie Dahl szerepelt szinte teljesen meztelenül, aki a 2000-es évek elején a világ első plus-size modelljeként futott be. A képen látható provokatív, extatikus póz láttán több mint 700 panasz érkezett a brit reklámhatósághoz. A kampányképet megalázónak és sértőnek találták, és végül betiltották az Egyesült Királyságban.
Marithé + François Girbaud - 2005
A francia Girbaud divatház 2005-ben Leonardo da Vinci Utolsó vacsora című festményét gondolta újra farmerjei népszerűsítéséhez. A képen tizenkét nőt látni, akik közül senki sem visel farmert, nem úgy az egyetlen férfi, aki az asztalon ülve, háttal látható. A kép kiváltotta a katolikus egyház felháborodását, akik szerint a kampányfotó közönségessé teszi ezt a szent pillanatot. Azt követelték, hogy a divatház ne használhassa a kampányfotót. Hiába tiltakoztak, hogy a kép nem a Biblián, hanem a festményen alapul, Franciaországban három napon belül az ítélet kimondása után el kellett távolítaniuk a kampányképeket, különben 100.000 euró "adományt" fizethettek volna az egyháznak.
Tipp! Nézd meg a Benetton legutóbbi botrányos fotósorozatát! Kattints a galériáért! |
Diesel - 2006
A Diesel kampányok sem épp a szendeségükről ismertek. Hatalmas felháborodást okozott például az a 2006-os Diesel Scorpion kampányhoz készült fotó, amelyen egy meztelen férfi törzsét három csizmás női láb öleli át szemből. Valószínűleg senkinek sem kell magyarázni, miért találták szexuálisan provokálónak a fotót, ami a brand hivatalos álláspontja szerint inkább vicces és ironikus volt. Egy amerikai feminista szervezet addig ment, hogy felszólította az embereket arra, bojkottálják a márka termékeit. Az egyik amerikai napilap mellékletében futó kampányt végül betiltották többek között arra hivatkozva, hogy az újságot akár gyerekek is fellapozhatják.
Dolce & Gabbana - 2007
A Dolce & Gabbana számára sem idegenek a provokatív, sokszor erőszakos, szexualitással túlfűtött kampányok. 2007-ben viszont túl messzire ment a tervezőpáros, amikor egyetlen, két vállra fektetett nőt és négy olajos testű férfit jelenítettek meg egy fotón sokféleképpen magyarázható akció közben. A tervezőpáros úgy nyilatkozott, hogy erotikus játékot, szexuális álmokat jelképezett a kép, sokkal többen voltak, akik viszont úgy gondolták, a nőkkel szembeni erőszakot promotálja. A kampányképet Spanyolországon kívül a tervezőpáros hazájában, Olaszországban is felfüggesztették.
Tipp! A sovány vagy a molett test a szexibb? Kattints a galériáért! (+18) |
Tom Ford - 2007
Az amerikai tervező a provokatív kampányok egyik atyaúristene, aki sokáig a Guccinál dolgozott, majd saját márkát alapított. Sikamlós kampányainak többségével kiverte a biztosítékot. Az egyik ezek közül a Tom Ford for Men parfümhöz készült fotósorozat volt.
A képeken a parfümös üveg a különböző, izzadt női testrészek fogságába került. Hihetetlen, de a három részes fotósorozatból kettő valahogy átcsusszant a reklámhatóság szűrőjén, de azt a képet betiltották, amelyen az üvegcse a modell széttárt combjai között feszít.
Dove - 2007
Listánk legfurcsább kampányfilmje a valódi szépséget hirdető Dove Pro-Age termékcsaládjához készült több érett nővel, akik pucéran mutatkoznak a filmben. Egy amerikai szervezet szerint viszont pont ez, ami sokkoló, ugyanis a kisfilmben túl sok bőrt mutatnak a hölgyek. Az indoklást elfogadták és a kampányt betiltották az Egyesült Államokban.
Tipp! Képek a 80-as évek szexi bombázójáról, régi és friss fotók. Kattints a galériáért! |
Tom Ford - 2008
A tervező egy évvel a betiltott parfümös kampány után újabb megrovást zsebelhetett be, ez alkalommal az olasz reklámhatóságtól. A teljes felháborodást kiváltó fotó a márka napszemüvegeinek hirdetéséhez készült. A képen egy nő épp ráharap egy férfi ujjára, na, bumm! A furcsa az, hogy a kampányhoz egész fotósorozat készült, durvább, provokálóbb, erőszakosabb képekkel, mégis ez verte ki a biztosítékot a hatóságnál, szerintük ez a fotó túlment azon a még elfogadható határon, amit a közönség számára sem túl sok.
Calvin Klein Jeans - 2009
Calvin Klein neve nélkül nem állíthatnánk össze provokatív divatkampányokról szóló listát. A tervező az 1980-as évek óta élenjáró abban, hogyan kell széles körű felháborodást kelteni és ízes botrányt kirobbantani. Brooke Shields és Kate Moss is az ő reklámjaival kerültek a topmodellek közé. A divatház 2009-es tavaszi-nyári csoportos szexre utaló kampányfotója túl sok ember számára okozott kellemetlen pillanatokat, ezért az amerikai reklámhatóság végül betiltotta a képet.
Yves Saint Laurent - 2011
Amivel kezdtük, azzal fejezzük be: az Yves Saint Laurent-nél tavaly is sikerült olyan reklámanyagot forgatni, amitől elszállt a brit reklámhatóság szigorú ítészeinek az agya. A Belle D'Opium parfümhöz készült televíziós spotban Melanie Thierry francia színésznő szerepel, akinek a mozdulatai olyanok a hatóság szerint, mint aki "drogos befolyás alatt áll". Ráadásul tűszúrásra utaló nyomokat is felfedezni véltek abban a tizedmásodpercben, amikor a színésznő végigfuttatja a mutatóujját az alkarján. Többször is megnéztük a klipet, de olyan rövid az a pillanat, hogy lehetetlen kiszúrni a vélt tűnyomokat a gyönyörű, érzéki táncot lejtő színésznő testén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.