A divatkirály legemlékezetesebb szettjeit már tegnap felidéztük, most pedig összegyűjtöttük az eddigi legemlékezetesebb divatfilmeket.
5. helyezett: Divatdiktátorok
Az újító stílusú rendezőlegenda, Robert Altman kevéssé elismert filmje ez a kilencvenes évekbeli, világsztárokkal telezsúfolt alkotás, amely felvonultatja Altman híres védjegyeit: mozaikos, epizódok füzéréből összeálló cselekmény, sok egyenrangú (fő)szereplő, szatirikus hangnem, laza, improvizatívnak tűnő színészi játék. A sztori középpontjában pedig egy párizsi bemutató áll, amelyre megérkezik a teljes divatvilág, és a csillogás mögött mindenkinek megvan (vagy meglesz) a maga baja.
4. helyezett: Coco Chanel
Az eredeti cím szerint: ’Coco, Chanel előtt’ - azaz arról mesél ez az életrajzi film, miként vált egy vidéki, egyszerű, de az elképzeléseihez és vágyaihoz makacsul ragaszkodó és kreatív lányból a 20. század egyik legfontosabb párizsi divatdiktátora és nőikonja. Amely folyamathoz nem igazán társult boldog magánélet közben...
3. helyezett: Zoolander - A trendkívüli
Úgy tűnik, a divat világa a moziban valamiért vonzza magához a szatírát, legalábbis előszeretettel használják az üres csillogás, tartalom nélküli látvány metaforájaként a filmek - eképpen igazából saját maguk, a filmipar rosszabbik arca elé tartva tükröt. Ennek pedig részesei a pojáca, teljesítmény nélkül a figyelem középpontjában álló figurák, mint Ben Stiller filmjének modellfiúi, akikkel aztán egy röhejesen agyament bűnügyi történetet nevethetünk végig, olyan új fogalmakkal ismerkedve meg, mint az ebben a videóban is látható "riszapárbaj".
2. helyezett: Mókás arc
Egy klasszikus a régmúltból: az Audrey Hepburn és Fred Astaire fémjelezte musical is a divat fővárosában, azaz Párizsban játszódik, ahol egy könyvesbolti divatfotózáson a híres fotográfus felfedezi a félénk eladólány szépségét, és beemeli őt a kifutók világába, persze némi szerelmi szándékok kíséretében. A filmben meglepő látni (Audrey Hepburn híres és bravúros táncjelenetein kívül), hogy mennyire másképp mentek akkoriban a dolgok - és hogy mégis mennyire ugyanúgy.
1. helyezett: Az ördög Pradát visel
Ha egy filmben minden idők egyik legnagyobb színésznője, Meryl Streep bohóckodik önfeledten a kiállhatatlan divatszerkesztő szerepében, az asszisztensei pedig olyan szépségek, mint Emily Blunt és Anne Hathaway, ráaádásul a mindig imádnivaló Stanley Tucci is ott brillírozik, akkor az még azok számára is élvezet lesz, akiket amúgy nem igazán érdekel a divat világa. A szokásos "szürke egér”-történet pedig élettel telt meg, amire azóta is szívesen emlékszünk vissza, így nem is lehetett kétséges, melyik filmé lesz listánk első helye.
+1: Yves Saint Laurent
Mintha a Coco Chanel filmes párja lenne: szintén francia, szintén kosztümös, szintén életrajzi, szintén egy meghatározó divatdiktátorról szól, szintén a felemelkedésével foglalkozik a legtöbbet, és szintén fontos szerepet szán a hőse szerelmi életének - csak itt épp egy férfi a főszereplő (és a szerelme is az). A divat világát felszabadító zseni története e héttől a mozikban is látható, azt pedig majd az utókor dönti el, hányadik helyre férne fel a fenti listán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.