Letisztult, praktikus és megfizethető: Alapdarab
Anna 2014 elején nyitotta meg első üzletét a fővárosban. Előtte nyolc évig formaruha-tervezéssel és -gyártással foglalkozott, amiben a legnagyobb kihívás az volt, hogy egy adott fazonú ruhának, blézernek, szoknyának minden megrendelőn csinosnak, előnyösnek kellett lennie. A női alkatokról és hóbortokról ez alatt az időszak alatt tanulta a legtöbbet, ma is ezt kamatoztatja.
Hogy jött az ötlet? Miért épp ezt a stílust választottad?
Tényleg odavagyok, ha valami esztétikusat, összeillőt, harmonizálót, amolyan egészet látok. Lehet ez egy jól megválasztott olajfesték az ajtófélfán vagy egy ügyesen eltűzött hajtincs. Ha az ember lánya a ruhatárára gondol, akkor persze minden odaillőt, harmonizálót megvenne szíve szerint, de nyilván ez nem lehetséges, legfőképpen pedig unalmas lenne egy idő után. Sokkal izgalmasabb az, ha újabb és újabb variációkat fedezel fel, rájössz, hogy megint milyen kreatív vagy, vagy éppenséggel az övek, sálak, ékszerek felhalmozása végre értelmet nyer, és tudod őket kombinálni amolyan alapdarabokkal. Ez a kihívás. Olyan ruhákat készíteni, amelyek jól kombinálhatók, alkalmakhoz és hangulatokhoz igazodnak, csúnya szóval univerzálisak...
Hogyan jellemeznéd az Alapdarab ruháit?
Olyan darabokat készítünk, amelyek megállják a helyüket azoknak a nőknek a ruhatárában is, akik a mindennapokban a család, karrier, nőiesség bűvös háromszögében egyensúlyoznak, úgy, hogy mindig hiányzik a napjukból legalább 3-4 óra.
Számodra milyen ruhadarabok számítanak igazi alapdarabnak?
Ha választanom kellene, akkor egy szűk nadrág, egy oversize póló és egy kényelmes blézer lennének azok.
Te mennyire viseled a magyar tervezők ruháit?
Bár sok izgalmas darab készül, én sokkal hamarabb adom ki ugyanazt az összeget egy szép ötvösékszerre, egyedi táskára, csizmára és általában kiegészítőkre, mint amennyibe átlagosan egy magyar tervezői ruha kerül. Éppen ezért szeretnék én a háttérben maradni, és az Alapdarabot nem egy tervezői, hanem egy női márkának kikiáltani, megfizethető árú termékekkel. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a magyar tervezők jövője – főleg külföldön – nagyon is ígéretes!
Nem csak a Balaton szerelmeseinek: Balcsi Original
2014 nyarán mutatkozott be a Balcsi Original, de már hónapokkal előtte keményen dolgozott Hlavaty Tamás és Török Csabi, a márka két alapítója, nehogy lemaradjanak a szezonról. A nulláról építették fel a brandet, így ez nem volt számukra könnyű időszak, de elmondásuk alapján az emberek pozitív reakciója minden fáradságot megér. Ruháikra a magyar hírességek is lecsaptak, számtalan zenész, énekes szelfizett Balcsi pólóban nyáron is.
Hogyan jött a Balcsi Original ötlete?
Török Csabival együtt dolgoztunk egy reklámügynökségnél, grafikus–copywriter párosként. Épp másra ötleteltünk, amikor felmerült, furcsa, hogy a minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendő Balcsinak nincs saját ruhamárkája. Annyira egyértelmű volt, hogy nekünk kell megcsinálni, hogy meg is csináltuk. Azóta csatlakozott hozzánk egy harmadik tag, Mezei Tomi, szintén Balaton-kóros barátunk, így három felé oszlik a munka és az élvezet.
Miért épp a Balaton?
Mert nagyon szerencsések vagyunk, hogy van nekünk egy Balatonunk, és minden jel arra mutat, hogy ez azon kevés dolgok egyike, aminek együtt tudunk őszintén örülni. Emellett úgy tartjuk, hogy a Balaton nemcsak egy hely, hanem életérzés, és mi ezt szeretnénk a ruháink segítségével megragadni.
Ha már Balaton, melyek a kedvenc helyeitek a tónál?
Tomi bázisa Budapest mellett Balatonkenesén van, Csabi nyaranta Balatonfüreden tölt minél több időt, én pedig Balatonaligán vagyok, amikor csak tehetem, bármelyik évszakban. De nagyjából minden négyzetmétert imádunk a tó körül, ahol ledobhatunk egy törülközőt a fűre, futhatunk a magas parton, belógathatjuk a csalit, mezítlábaskodhatunk a strandon, dobhatunk egy hátast, fotózhatunk őszi leveleket, téli korisokat, vagy tekerhetünk, fröccsözhetünk... a lista a végtelenségig folytatható.
A szövegeket, a grafikákat is ti találjátok ki a termékekre?
Mindent mi találunk ki, tervezünk meg, tesztelünk és promózunk. Épp csak a varrógépnél nem mi ülünk, de így mindenki jobban jár.
Kiknek készülnek a Balcsi cuccok?
Mindenkinek, aki szeretné magára kapni a Balcsi-életérzést, és szeret olyan magyar márkákat, amelyek eredetiséggel próbálják felvenni a versenyt a piacot elárasztó mamutbrandekkel szemben. Mi sem bizonyítja jobban, hogy rengetegen szeretik a magyar tengert, mint hogy az egyik legnagyobb slágertermékünk a tavalyi kapucnis pulcsi lett, vagyis nem csak nyáron kattannak rá az emberek a Balatonra – ez egy sokkal komolyabb szerelem, ami túlmutat a strandszezonon.
Nagyon új és divatos: HRVT
Horváth Dóra kreációit egy szempillantás alatt megkedvelték a magyar nők, de ez nem is csoda: ruhái abszolút hordhatók, modernek, kényelmesek és roppant csinosak, persze elérhető áron. Gölöncsér Flóra ügyvezetőt faggattuk az elmúlt hónapokról, a 2015-ös sikerről és jövőbeli tervekről.
Hogyan választottátok ki, mi legyen a márka irányadó stílusa?
Saját magunkból indultunk ki, hogy mi az, amit szeretünk hordani, amivel hitelesen tudjuk magunkat képviselni, és mik azok a ruhák, amik elegánssá tudják tenni akár a hétköznapi viseletet is.
Ha jól látom, az egyszerű szabások mellett nagyon szeretitek a csalafinta megoldásokat, a szőröket.
Szőrmébe burkolózni már évszázadok óta bevett szokás, hiszen a kemény tél ellen a legjobb ellenszer. Természetesen melegsége mellett csodálatos viselet, ami soha nem fog kimenni a divatból. Éppen ezért választhatunk szürkét, feketét, barnát; biztosak lehetünk benne, hogy nem egyszezonos darabok lesznek. Üzletünkben rengeteg színű, fazonú szőrme kapható, a pirostól egészen a liláig, így aki elkezdi a vásárlást, nem fogja tudni abbahagyni.
A hazai hírességek is viselik a HRVT-kreációkat – ez szerintetek mennyire fontos?
Szerencsére mondhatjuk azt, hogy a lányok egytől egyig a barátaink, és nagyon szívesen járnak hozzánk még akkor is, ha csak beszélgetni támad kedvük. Nem tudnánk valaki olyan hírességre ráadni a ruháinkat, aki nem jól érzi magát bennük, nem szívesen hordja őket, és számunkra az a legfontosabb, hogy nekik is örömet szerezzünk. Csak akkor tudunk eladni egy ruhát, ha azt látjuk, hogy az adott személy jól érzi magát benne, csinosan áll rajta, hiteles tud benne lenni, legyen szó híres emberről vagy civilről.
Elég sok márka van a piacon, mit gondolsz, miben rejlik a ti sikeretek?
Fontos, hogy a mi kreációink nem a mainstream vonalat képviselik, de abszolút vagányak, divatosak. Egy mérettel dolgozunk, és nagyon figyelünk a hozzánk érkezőkre. Dóri és én dolgozunk mindennap, így azt gondolom, a hitelességgel sincs gond.
Milyen terveitek vannak 2016-ra?
Rajta van a listán a külföldi terjeszkedés, aminek jelenleg a tervezése zajlik, de már vannak megkeresések – bennünket a keleti piac érdekelne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.