Az idén november lesz 70 éve, hogy Malajziában egy cipész fiaként megszületett a kis Jimmy. Az édesapja ragaszkodott ahhoz, hogy a nyomdokaiba lépjen, és már egészen kicsi gyermekként tanítgatta őt. „Amikor el kezdtem tanulni a szakmát az apámtól, nem engedte, hogy hozzáérjek a cipőkhöz: csak ülj és nézz - mindig ezt mondogatta nekem". Jimmy 11 éves korára elkészítette élete első pár cipőjét. Miután a mesterség minden csínját-bínját elleste édesapjától, elindult Angliába. Ott felvették a világhírű Cordwainers' Technical College-ba, amely a bőrcipő készítők művészi szintű képzésére szakosodott. Dicsérettel fejezte be tanulmányait, és 35 évesen átvette a diplomáját.
Az első kis üzletét az angliai Hackney-ben nyitotta meg 1986-ban, egy valaha kórházként működő, régi épületben, ahol a saját kezével készített női cipőit kezdte árusítani. Nem telt el 2 év, és a divatért rajongó hölgyek már a Vouge magazinban nézegették gyönyörű, minőségi, elegáns darabjait.
Az első híresség, aki még a nyitás évében felhúzta lábára az egyik cipőjét, nem más volt, mint a néhai Diana hercegnő, aki nagy rajongója lett a márkának, és gyakran viselte Jimmy cipőit, amikor kilépett otthonából, a Kensington Palotából.
Az első pár Jimmy Choo cipőt, ami a vörös szőnyegen debütált, Cate Banchlett viselte 1999-ben. A különleges cipők híre hamar eljutott az Egyesült Államokba is, ahol az akkor második éve futó, milliók által kedvelt Szex és New York sorozat egyik epizódjában Carrie sóvárogva néz egy távolodó hajó után, amin fennmaradt a Jimmy Choo cipője.
Amikor Halle Berry 2002-ben történelmet írt azzal, hogy első afroamerikai színésznőként átvette az Oscar szobrot csodálatos Elie Saab ruhájában, nos bár kevesebb hangsúlyt kapott, de mégis Jimmy Choo szandált viselt hozzá.
Közben elkészült a csizmakollekció is, a következő évben pedig már bőrtáskáit is piacra dobta. Híre ment a világban, szinte mindenhol. Sorra jelentek meg a sztárok a vörös szőnyegen Charlize Therontól Keira Knightley-ig, akik lábfejükön megvillantották kedvenc Jimmy Choo kreációjukat. Még Michelle Obama is belebújt egy kényelmes darabba, amit férje elnökké avatásán viselt 2009-ben.
Egy évre rá sportcipőit is bemutatta a nagyközönségnek, és a parfümjét is piacra dobta. Ezután sem volt megállás, többek között Sandra Bullock, Rihanna, Beyoncé, Natalie Portman is viselte cipőit a világ által nagy érdeklődéssel kísért vörös szőnyeges díjátadók estjein. A messzi földről érkezett cipész alkotásait az idősebb korosztály, Meryl Streep vagy éppen Nicole Kidman is szívesen viseli. Jimmy úgy vélte, ha ennyire népszerű lett kollekcióinak darabjai a hölgyek körében, miért ne próbálná meg a férfiakat is megcélozni az elegáns és sportos lábbelijeivel. 2011-ben meg is nyitotta első, férfiaknak szánt üzletét Londonban, ahol természetesen csak a saját márkanevével fémjelzett cipőket, parfümöket, kiegészítőket árulja. Ugyanebben az évben sokan felfigyeltek Uma Thurmanra Cannes-ban, aki a megszokott, magas sarkú cipő helyett egy lapos talpú, csillogó, pántos Jimmy Choo szandált viselt. Ez a hír futótűzként terjedt a magasabb hölgyek körében, és népszerűvé tette ezt a kényelmes fazont is. De van, aki továbbra is a magas, elegáns fazonra szavazott.
Amikor megszületett Vilmos herceg, és feleségének második gyermeke, Sarolta, Katalin hercegné a kórházból kilépve, kezében újszülött csecsemőjét tartva, szintén Jimmy egyik magas sarkú, bézs színű, elegáns topánjában tündökölt.
A brazil Izabel Goularthe aki egyike a világ legtöbbet fotózott szupermodelljeinek, így nyilatkozott Jimmy cipőiről: „Mindig is imádtam Jimmy Choo cipőit viselni a vörös szőnyegen, mert szexinek érzem magam bennük, és olyan érzés, mintha magabiztosságot fecskendeznének a bőröm alá.„
Choo jelenleg is Londonban él feleségével, Rebeccaval, akivel két közös gyermekük van. Soha nem felejtette el, honnan jött. Malajziában olyan iskolát építtetett, ahol a diákok kitanulhatják a cipész szakma fortélyait. Számos szakmai díja mellett 2002-ben megkapta a Brit Birodalom Érdemrendje kitüntetést Erzsébet királynőtől, amelyet a brit birodalom cipő és divat iparának fellendítéséért kapott. A Penang tartomány kormányzója a tartomány főnemesi rangját adományozta neki 2004-ben, és a leicesteri Monford Egyetem a művészetek tiszteletbeli doktorává választotta.
Mára hatalmas birodalommá nőtte ki magát a cége, üzletei Londontól New Yorkon át Los Angelesig fellelhetők. Cége továbbra is csak minőségi, drága cipőket és kiegészítőket készít és árusít. Sandra Choi, Jimmy unokahúga, aki a cég kreatív igazgatója, elárulta, hogy a 2018-as őszi kollekció elbűvölő, kozmopolita nőknek készült városi viseletre, amelyen megmutatkozik a márkára oly jellemző csillogás is.
Aki kedvet kapott egy pár Jimmy Choo cipőhöz, az bátran kattintson rá a jimmychoo.com-ra, ahol megcsodálhatók és megrendelhetők a legújabb cipők, kiegészítők, de arra számítani kell, hogy 500 Euro alatt kevés darabot lehet találni, hiszen az átlagár 3-4000 Euro körül mozog, a határ pedig a csillagos ég. Érdemes viszont megcsodálni a menyasszonyi kollekciójának darabjait, a Swarovski kövekkel kirakott, csillogó, menyasszonyi cipellőket, amikhez csodaszép esküvői táskák is készültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.