A vásárlási kényszer leggyakrabban a pénztárak mellett tör elő az emberekből. "A bevásárlás végén, mire a vásárlók a pénztárhoz érnek, már a legtöbben idegesek, feszültek, figyelmetlenek, és nem képesek felelős és tudatos döntéseket hozni" - nyilatkozta dr. Deborah Cohen, a RAND Health munkatársa, aki Susan Babey-vel, a Kalifornia Egyetem Egészségpolitikai Kutatóközpontjának szakértőjével közösen publikálta a témáról szóló cikkét a New England Journal of Medicine című szaklapban. "Emiatt van, hogy a legtöbben nem tudnak uralkodni magukon és nem képesek ellenállni a pénztáraknál elhelyezett édességeknek."
Az élelmiszergyártók tisztában vannak ezzel, ezért hajlandóak akár több pénzt is fizetni a boltoknak, ha termékeiket kiemelt helyen tarthatják. "Vannak olyan termékek, amelyekből ötször annyit adnak el a pénztárak mellől, mint egyébként" - mutatott rá Cohen. Mivel a kiemelt helyeken történő árusítás miatt nő az édességek és más egészségre ártalmas élelmiszerek eladása és fogyasztása, a krónikus betegségek előfordulási aránya is egyre magasabb.
"Közegészségügyi szempontból nagyon fontos, hogy az egészségügyi hatóságok lépéseket tegyenek ennek az áruházi gyakorlatnak a megváltoztatására" - írják a tudósok. Cohen és Babey szerint a tudósoknak új stratégiát kellene kidolgozniuk az elhízás elleni küzdelemhez, amelynek lényeges eleme kell, hogy legyen a pénztáraknál elhelyezhető élelmiszerek szabályozása.
"A marketingkutatások elhízás elleni harcban való hasznosításával segíthetnénk azoknak a millióknak, akik mindhiába próbálják csökkenteni krónikus betegségekre való hajlamukat" - olvasható a Cohen és Babey által jegyzett cikkben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.