Az értékelés szempontjait a valódi gyümölcstartalom és az alacsony cukortartalom szerint határozták meg, illetve hogy a termék ízét és színét ne aromák, színezékek, valamint glükóz-fruktóz szirup biztosítsák. A megvizsgált termékek minősége széles skálán mozgott: míg egyes termékek 9-12 gramm gyümölcsöt tartalmaztak, addig a kevésbé gyümölcsösek csupán 2 grammnyit. A cukortartalmat tekintve bizonyos termékeknél nagyon nagy a hozzáadott cukor és fruktóz-glükóz szirup aránya, ez 6 grammtól 12 grammig terjed.
A becslést nehezítette, hogy a cukortartalom feltüntetésénél együtt szerepel a tejcukor és a hozzáadott répacukor, cukorszirup - tették hozzá. A közlemény szerint a 16 gyümölcsjoghurt közül két termék, a Cserpes epres joghurt és a Spar Natur Bio szamócás gyümölcsjoghurt ért el előkelő helyezést. E termékek teljes értékű gyümölcsöt tartalmaznak a hozzáadott cukormennyiségnél nagyobb arányban, valamint előbbi egyáltalán nem tartalmazott adalékanyagot, míg utóbbi esetében csak természetes anyagokat mutatott ki a vizsgálat.
A legrosszabb eredmények a kevés gyümölcs- és magas cukortartalom, illetve a sok adalékanyag miatt születtek, az utolsó helyet ezért a Danone Könnyű és Finom epres gyümölcsjoghurtja érdemelte ki - ismertették, hozzátéve, hogy ebben a termékben a sok adalékanyag és cukor mellé valódi gyümölcs helyett csak gyümölcskoncentrátum került. Nem sokkal kapott jobb értékelést az Alföldi Tej Kft. által gyártott Magyar joghurt: bár ez több gyümölcsöt tartalmazott a legrosszabb minőségű terméknél, de sok pontot veszített az adalékanyagok - aroma, stabilizátor, színezék, savanyúságot szabályozó anyag, tartósítószer -, a magas cukortartalom és a hiányos címkeinformáció miatt. Külön érdekessége a tesztnek az egyesület szerint, hogy a Danone hat terméke a magas gyümölcs- és viszonylag alacsony cukortartalmú jobb minőségtől a sereghajtó gyenge kategóriájúig széles skálán szerepel, viszont az adalékanyaggal egyiknél sem spórolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.