Az egy évtizeden át tartó vizsgálat eredményeiből az derült ki, hogy csupán minden 210. elhízott férfinak és minden 124. elhízott nőnek sikerül újra elérnie a számára egészséges testsúlyt.
Az American Journal of Public Health szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzője, Dr. Alison Fildes, a King’s College London munkatársa így nyilatkozott az eredményekről:
„Miután egy felnőtt elhízottá válik, rendkívül alacsony a valószínűsége, hogy képes visszatérni egészséges testsúlyára. Sürgősen új módszereket kell kidolgoznunk annak érdekében, hogy megoldást találhassunk erre a problémára.”
Kutatócsoportja közel 280 ezer brit férfi és nő testsúly ingadozását követte nyomon 2004. és 2014. között. Az eredmények azt mutatták, hogy még ha valakinek sikerül is fogynia, nagyon kis valószínűséggel képesek távol tartani a felesleges kilókat. A vizsgált betegek egyharmadánál jojózó ciklusokat tapasztaltak, vagyis amint leadtak néhány kilót, hamarosan újra fel is szedték. A 30-35 BMI pontszámmal rendelkező, elhízott férfiaknak csupán 0,47 százaléka volt arra, hogy elérjék a számukra egészséges testsúlyt, vagyis 25 pont alatti testtömeg-indexet. Az elhízott nőknek pedig mindössze 0,8 százalék esélyük volt arra, hogy normális testsúlyt érjenek el. Az ennél is kövérebb embereknek még ennél is kisebb esélyük volt a fogyásra.
Dr. Fildes arra figyelmeztetett, hogy a Nagy-Britanniában jelenleg érvényben lévő egészségügyi stratégiák nem sokat segítenek e probléma megoldásában. A szigetországban a WHO becslései szerint a férfiak 74, és a nők 64 százaléka lesz túlsúlyos vagy elhízott 2030-ra. A probléma már most is a 2-es típusú diabétesz egyre gyakoribb előfordulását okozza, és az előrejelzések szerint hasonló hatást fog gyakorolni a szívbetegség, az agyvérzés és a rák előfordulására is.
A szakértők szerint ez azt bizonyítja, hogy a jelenlegi rendszer nem működik az elhízott betegek döntő többsége számára, ezért elsődlegesen a hízás megelőzésére kellene összpontosítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.