A levél rekord sebességgel kezdett terjedni az interneten és rengetegen reagáltak rá.
Anett szerint nem kevés baj van a haza oktatási rendszerrel, és néha annyira nehezen megy a leckeírás, hogy a gyerekei elsírják magukat - olvasható a WMN oldalán, ahol a levél nyilvánosságra is került.
Kormos Anett nyílt levele:
"Na, Csenge, a múltkor pont ezen gondolkodtam. Mármint, hogy engem majdnem jobban zavar, ha a gyerekeimnek van házi feladata, mint őket. Ahogy kijönnek a suliból, az az első kérdésem: házi van? És ha bólogatnak, máris görcsbe rándul a gyomrom, mert tudom, hogy ez mit jelent. Azt, hogy ma megint szarul telik a délután. És szinte mindig van házi. A lányaim – a kicsi elsős, a nagy másodikos – négyig vannak iskolában. Fél ötre érünk haza. Ilyenkor két választásom van. Az egyik, hogy leülünk uzsonnázni, közben beszélgetünk egy jót, és csak utána vesszük elő a házi feladatot. Tehát hat körül elkezdünk verset tanulni, aztán nekiállunk a mateknak, és mivel már halál fáradtak, minden olyan nyögvenyelősen és lassan megy, hogy az egyikük végül elsírja magát („jobb" napokon mindkettő). Ilyenkor vagy feladom és elárulom, mennyi az a rohadt huszonkettőből tizenhárom, vagy kitartó vagyok, és fél kilencig ülünk a matek könyv fölött. És csak aztán jut eszembe, hogy azt a kicseszett délutáni gyerektornát meg elfelejtettük, úgyhogy a tízalkalmas bérletből csak kettőt sikerült lejárni, tehát tök fölöslegesen fizettem. Megint.
A másik verzió, hogy hazaérve az iskolából nincs uzsonna, nincs jó beszélgetés, hanem rögtön a házival kezdünk, hogy mielőbb túllegyünk rajta. Nem tudom elmondani, milyen ócska érzés, amikor leteszik az iskolatáskát, és én azt mondom, mint egy rohadt parancsnok: hozzátok a házit! Ja, és persze – hogy motiváljam őket – azt hazudom nekik: „ha gyorsan végeztek, akkor még marad idő a játékra is." Miközben tisztában vagyok vele, hogy nem tudnak olyan gyorsan végezni, így megint elmarad a játék. Ebben a a verzióban az a jó, hogy nem a tanulás lóg bele a fürdési időbe, hanem az uzsonna, amiből közben vacsora lesz, és bár ez a verzió ugyanakkora szívás mint az előző, picit kevesebb sírással jár.
Bocsánat, van egy harmadik verzió is. A lányok négykor kijönnek az iskolából, onnan megyünk tornára, útközben megeszik a melegben agyonfonnyadt szendvicsüket, tornáznak, fél nyolcra hazaérünk, és utána állnak neki a házinak. Így – ha minden feladat megoldását elárulom – fél tízre kerülnek ágyba. Ha viszont „jó" szülő vagyok, akkor rájuk hagyom a feladatmegoldást, és csak fél tizenegy körül sikerül lefektetni őket. Viszont, mivel addig sokat sírtak, állati könnyen elalszanak.
Közben meg persze szülőként kapom az ívet. A gyerek házi feladatát nem szabad megcsinálni! Egyetértek. A gyerek legfőbb dolga a játék. Egyetértek. Szülőként tessék a gyerekkel sokat beszélgetni és együtt játszani! Egyetértek. A gyereket iskolaidőben tessék időben lefektetni! Egyetértek. A gyerek mozogjon annyit, amennyit csak tud, hiszen egész nap az iskolapadban ül! Egyetértek. És persze szeretném őket hetente kétszer elvinni lovagolni, és szeretném, ha a gitárjuk, amit a Jézuskától kértek, nem az ágy alatt porosodna, hanem néha tudnának rajta játszani is. És szeretnék velük társasozni vagy kimenni a kertbe, a játszótérre, az állatkertbe, a strandra...
A kérdésem csak az, hogy mikor????
Kormos Anett"
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.