Nem csupán a hirdetés szövege vagy a benne szereplő képek fontosak. Azzal, hogy felkelted az érdeklődést, még nem lehetsz biztos az eladásban. A korrekt informálás, a megfelelő ingatlanállapot is épp annyit számít. Mutatjuk, hogy mikre figyelj!
1. Jól megírt, lényegre törő, de ütős és egyben figyelemfelkeltő hirdetési szöveg
Ez elsőre egyszerűnek tűnik, de komoly kihívást is jelenthet. Ha tulajdonos vagy, akkor gyakran mindent (!) szeretnél beleírni. Van, aki előszeretettel veszi viccesre a figurát, és letol egy laza standupot, valaki rímekbe szedett hirdetési szöveggel igyekszik kitűnni a tömegből.
A hirdetési szöveg megírása előtt át kell gondolni, hogy az ingatlant elsősorban milyen vevői rétegnek, más szóval célcsoportnak szánjuk.
Csak ez után álljunk neki a hirdetés megfogalmazásának. Ez a lépés azért fontos, mert egészen más dolgokat tart szem előtt egy egyedülálló fiatal, mint egy nyugdíjas pár. Még a szóhasználat sem mindegy, hiszen a célcsoport magához közelállónak érzi a szöveget. A jól megfogalmazott hirdetésnek alkalmasnak kell lennie érzések, érzelmek kiváltására, hogy már az olvasáskor közel érezze magához az ingatlant a vevő.
Nagyon fontos, hogy tiszteljük meg a potenciális vevőket a hirdetés szövegével. A paramétereket írjuk bele, akkor is, ha már feltüntettük a részletek megadásánál, ugyanis mindenki a szövegben keresi azokat.
Paraméter alatt természetesen nem a madárcsicsergést értem, és nem a lakberendező által tervezett belsőt, hanem a tényeket, vagyis a négyzetmétert, szobaszámot, emeletet, állapotot, liftet... stb.
Az első két mondatban legyenek benne a lényegi dolgok, csak ezután lehet, és kell cifrázni, olyan extrákat beírni, ami megkülönbözteti a lakásunkat másétól. Ezt nem érdemes túl hosszan taglalni, hiszen a kevesebb, néha több.
Vannak standard dolgok, amikből következtethetünk az állapotra, elhelyezkedésre. Sose nézzük a vevőt "hülyének", rögtön tudják mit jelentenek a fedő szövegek. Ha zajos, vagy felújítandó, írjuk be bátran; ne nagyítsuk fel a problémát, de ne is akarjuk a szőnyeg alá söpörni. Nem érdemes valótlant állítani, pl. az ingatlan életkoráról, ha a szövegben a modern szót alkalmazzuk, akkor nem árt, ha valóban korszerű, újszerű az ingatlan, egyébként félrevezető.
2. Igényes ingatlanfotók
Számos profi ingatlanfotós kínálatából választhatnak az eladók, de ha nem szeretnének erre plusz pénzt áldozni. Egy jó fényképezőgép elengedhetetlen kellék, amit kiegészíthetünk egy ingatlanfotózásra kiválóan alkalmas széles látószögű objektívvel. Mobiltelefonnal hirdetési képeket készíteni nem szerencsés, főleg olyan ház vagy lakás esetében, ami "tucat ingatlan" a piacon. Mindenképpen érdemes valamely egyszerű képszerkesztő programmal javítani a képeken - világosítani, melegíteni, egyenesíteni és vágni. Ne felejtsük el, hogy az érdeklődőknek, a fotók mellett nagyon fontos a pontos alaprajz is.
A helyiséget elő kell készíteni a fotózásra – a rendrakás, takarítás, a „felesleges" holnik elpakolása alap, de vannak további praktikák, amivel elvarázsolhatjuk az ingatlant keresőket.sokat segít, ha otthonos hangulatot keltünk: díszeket, virágot, gyümölcsöt helyezünk el az asztalon, illetve játszunk a színekkel - pl. összeillő függöny és díszpárna a nappaliban, azonos színű kiegészítők vagy törölközők a fürdőben -, hogy hangulatosabb legyen a fehér vagy esetleg már kopott fürdőszoba.
A személyes tárgyakat célszerű eltenni, ha ingatlanfotózásról van szó, hiszen az érdeklődő ugyan az otthonosság érzetét szeretné látni, de nem azt, hogy ez jelen pillanatban másnak az otthona.
Az adott helyiség sarkából lehet jó fotókat készíteni, így mutatja meg a kép a legtöbbet a térből.
A zoomolást inkább hagyagoljuk, lépjünk inkább közelebb a fotó készítésekor a kiemelendő részlethez. Jobb hangulata lehet egy helyiségnek, ha más tárgyak és részletek is látszódnak a fényképen - pl. magas minőségű szaniterek beépítése esetén ne a csapot és a mosdókagylót fotózzuk, hanem látszódjon a tér. Leguggolva, vagy székre állva egészen más perspektívából fotózhatunk. Fontos! WC-t csak lezárt tetővel mutassunk meg.
A legjobb összhatás érdekében minél több természetes fényre van szükség, ezért nem mindegy, hogy milyen napszakot választunk a fotózáshoz. El kell húzni a függönyöket, ki kell nyitni a zsalut. Előfordulhat, hogy a lakás mesterséges fényforrásait is igénybe kell venni az optimális megvilágítás érdekében. A legtöbb digitális fényképezőgép a szoba legfényesebb pontjához méri a fényt, és sötétebbé teszi a kép többi részét. Ellenőrizhető, ha a fényképezőgépet távolítjuk az ablakoktól, így kiegyensúlyozottabb képet készíthetünk.
3. Jól meghatározott ár
Az ingatlanárak az egekben vannak, és a növekedés még mindig nem állt meg. Ugyanakkor jelentős eltérés tapasztalható a vidék és a főváros között, valamint Budapest kerületei és a különböző ingatlantípusok tekintetében is. Mindenképpen megéri szakmai segítséget kérni a megfelelő ár kalkulálásához, hiszen az, hogy a szomszéd eladta a lakását x összegért, nem jelenti azt, hogy jelenleg a mi ingatlanunk is annyit ér. Az ár függ az elhelyezkedéstől, az ingatlan típusától, állapotától, a burkolatok minőségétől, az emelettől, fekvéstől... stb.
4. Az ingatlan személyes bemutatása
A találkozó előtt, ugyanazok az alapszabályok érvényesek, mint a fotózáskor. Rend, tisztaság, ne legyenek elől a személyes tárgyak. Igyekezni kell az ingatlant fényárban megmutatni. Este, télen minden világító alkalmatosságot fel kell kapcsolni. Mindenképpen szellőztessünk az érdeklődők érkezése előtt, háziállatokat próbáljuk a legkevésbé szem előtt tartani. A körbevezetés során kitérhetünk a helyiségek méretére, előnyeire, a burkolatokra, szaniterekre. Fontos kiemelni, hogy az ingatlan milyen fekvésű, mikor melyik része napos. Készüljünk fel, hogy az esetlegesen felmerülő kérdésekre, problémákra azonnal tudjunk reagálni.
A frissen főtt kávé vagy egy frissen sült almás pite illata otthonos érzést kelt az érdeklődőkben. A kellemes zene, este pedig pár gyertya, vagy a nappaliban, hálóban a hangulatvilágítás is otthonos érzést kelt.
A szomszédokról és a környékről is kérdezhetnek a kíváncsiskodók, célszerű a célcsoportnak megfelelően sorolni az előnyöket - például gyerekeseknek érdemes kiemelni a vásárlási lehetőségeket, a játszótereket, játszóházakat, tömegközlekedési lehetőségeket, oktatási intézményeket, orvosi rendelőt... stb.
Persze mindenkinek látnia kell az ingatlant, aki benne fog élni a jövőben, de szükséges megfontolni azt is, hogy hányan érkezünk egy ingatlanmutatásra. Többször is meg lehet tekinteni, akár más-más napszakban, vagy épp gyerekekkel együtt. Télen például nehezebb olyan időpontot egyeztetni, amely megfelelő a tulajnak és az érdeklődőnek is, úgy, hogy még a nap is süssön, vagy legalább látható legyen, hogy milyenek a természetes fényviszonyok.
5. Hirdetés helye
Először gondoljuk végig, hogy mi hol keresnénk eladó házat, lakást. Érdemes az internetet használni – sok ingyenes hirdetési oldalt találunk erre a célra -, mivel így bárki, bárhol megtalálhatja az eladni kívánt ingatlanunkat. Ezzel azonban sok dolgunk lesz, egyszerre akár több érdeklődővel is egyeztetnünk kell. Kényelmesebb megoldás, ha egy ingatlanirodára bízzuk a lakáseladást. Ebben az esetben ugyan közvetítői díjat kell fizetni, de sokkal egyszerűbb, biztonságosabb, kényelmesebb és a legtöbb esetben hatékonyabb az eladás.
6. Az értékesítés előtti felújításról, a jó állapot fontosságáról
Ha eladás előtt a felújítás mellett döntünk, kerüljük az élénk, vibráló színeket, hiszen az nem mindenkinek tetszik, ugyanakkor a világos árnyalatok tágítják és világosítják a teret. Sokan szeretnék az otthonukat a saját ízlésük szerint kialakítani, így nem érdemes hatalmas összegeket a felújításra fordítani, mert nem biztos, hogy megtérül. Azonban az ingatlant fel kell készíteni az eladásra, ezért a fentieket mindenképp érdemes megszívlelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.