UrbsArt és Concreta.Festamoda
A rendezvény az április 20-tól május 6-ig zajló UrbsArt Fesztivál keretein belül zajlik majd, melynek programjai a konkrét költészet műfajához kapcsolódnak. Az UrbsArt Fesztiválon kiállítások, koncertek, felolvasások, kiadói bemutatkozások, street art jam segít élővé tenni a vizuális kulturális hagyományt, főként olasz és közép-európai résztvevők segítségével.
A Concreta.Festamoda csúcspontja egy izgalmas divatprezentáció lesz, melyen magyar, lengyel, szlovák, cseh divattervezők aktuális munkáit, valamint a dizájnerek sajátos vizuális és zenei világát is megismerhetik a látogatók. Ezt megelőzően pedig magyar kiegészítőtervezők kreáció válnak láthatóvá egy sajátos kiállítás keretein belül; a programon bemutatkozik többek közt a Faludi G, Alma Abonyi, eVe by Eva Remenyi, Gabriella Veszprémi, Delacier, Linda Sieto, Berecz Vanda, Vidó Nóri és a Mandragora is.
V4, azaz retró minimalizmus, computer art, underground elegancia és időtlen nőiesség
A divatprezentáción Magyarországot Tomcsányi Dóri képviseli. Dóri tavaszi-nyári kollekciója a sportos, szexi irányvonalat ötvözi a szolid eszképizmus ideájával, melyben a lezser elegancia az urbánus hétköznapok részévé válik. A poszt-szocialista Magyarország életstílusából inspirálódó, játékos és humoros eszközökkel is operáló, a vintage esztétika jegyében alkotó tervezőnő ezúttal a tenisz világából merített ihletet, mely a szabásvonalakban, a színvilágban és a printekben is visszaköszön letisztult, minimalista megoldásokkal.
Az ODIVI egy prágai bázisú brand, melynek alapító-tervezője, Iva Burkertova szeret játszani az izgalmas struktúrákkal és anyagokkal. Munkáira leginkább a geometrikus formák jellemzőek. A tervezőnő kedveli a végleteket, szívesen alkalmazza az extrém sportok és a modern urbánus életforma stílusjegyeit kollekcióiban. A személyes szabadság fontosságát is igyekszik kommunikálni, miközben a határok feszegetését, a kísérletezést hangsúlyozza. Az ODIVI egy street style brandként indult, mára azonban prémium high fashion márkáva avanzsálódott, mégis hű maradt gyökereihez és előszeretettel keveri a különböző stílusokat.
Ewa Gołaszewska, aki Lengyelországot képviseli, az University of Warsaw Fashion Design szakán diplomázott. Karakteres, bárhol felismerhető kreációi a modern városi nőnek szólnak, akinek fontosak a részletek, a markáns megjelenés és a ruhákkal való személyes kapcsolat. A Concreta.Festamoda programján bemutatásra kerülő kollekciója a computer artból inspirálódott, speciális figyelmet fordítva Frieder Nake német matematikus és művész munkásságára, akit a computer art egyik alapító atyjaként említhetünk. A ruhák a matematika és az esztétika – egymástól elsőre távolinak tűnő – kapcsolatát igyekeznek feltérképezni, nagy hangsúlyt fektetve a designra, a részletekre és a színekre.
Szlovákiából a MUSA márka mutatkozik be Rómában. A tervezőnő, Katarina Halasova Bécsben végzett művészettörténet, illetve alkalmazott művészet szakot. Katarina Ausztriában és Szlovákiában alkot, kollekciói az időtlen eleganciát hirdetik, a dizájner kiemelt figyelmet fordít a kiváló minőségű anyagokra. A MUSA kulcsszavai: klasszikus szabásvonalak, kortárs dekonstruktuvizmussal, játékos könnyedség, urbánus eklektika.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.