Az első buktató az, ha használt gumikat veszünk. Tény és való, hogy nem mindenkinek van arra pénze, hogy bevásároljon a legjobb gumikból, azonban ma a középkategóriás termékek között baráti árakat is találni. A bajok akkor kezdődnek, amikor egy laikus hagyja, hogy valamilyen gumit rásózzanak. Higgyük el, hogy az emberek azonnal észreveszik, ha nem értünk hozzá, és ki fogják használni. Tehát, ha tehetjük, akkor inkább vásároljunk új abroncsokat.
Most gondoljunk arra, amikor nem használt gumit veszünk, hanem használt autót, ami a saját abroncsaival jön. Az a legjobb, ha nem bízunk meg senkiben, és inkább ellenőrizzük a jármű állapotát. Pontosabban: felkérünk valakit, hogy ellenőrizze. Egyáltalán nem szégyen, ha nem értünk a műszaki adatokhoz, ezért vannak a szerelők. Kérjünk meg valakit, hogy jöjjön el velünk, és ellenőrizze le a ránk váró állapotokat.
Arról is fontos külön beszélni, amikor nem a saját autónkról van szó, hanem bérlünk. Lehet, hogy csak pár napra fogunk azzal a kocsival menni, de nagyon nem mindegy, hogy milyen gumik vannak rajta. Ha télen utazunk, akkor biztos, hogy téli gumikat kapott? Mennyire tűnnek kopottnak? Igaz, hogy itt nem fogjuk szó szerint megvenni az abroncsokat, de ha később balesetet szenvedünk, akkor végül mi isszuk a levét.
Ha nem megbízható helyről vásárolunk abroncsot, akkor előfordulhat, hogy megpróbálnak átverni minket. A téli guminak a mintázata például hasonlít a SUV gumikra, így érdemes többször is megnézni. Ha egy leharcolt terepjáró abroncsait visszük haza, akkor nemcsak a kanyarban fogunk kicsúszni, hanem egy szép kis bírságot is könnyen bezsebelünk. Ha téli gumit veszünk, akkor mindig keressük az abroncs oldalán található hópelyhes jelölést.
Megint vissza kell térni a használt gumikhoz, de érthető módon ezek okozzák a legtöbb problémát. Most azonban beszéljünk egy kicsit a profilmélységről. A legtöbb vásárló tudja, hogy a gumin könnyedén meg lehet állapítani, hogy mennyire van elkopva, azonban sokszor elfelejtik ellenőrizni. Írjuk fel valahová nagy betűkkel, hogy mindig nézzük meg a barázdák mélységét.
Még mindig a használt témánál maradunk, de ez akár életet menthet. Gyakran megesik, hogy valaki idős embertől veszi meg a járművet, ami azt jelenti, hogy a kocsi alig volt használva. Lehet, hogy első ránézésre tökéletesnek tűnik a gumi, azonban van egy bizonyos szavatossági ideje, ami kötelezővé teszi a cserét. Az abroncsokat általában 6 évente cserélni kell, úgyhogy ne utazgassunk a 15 éves gumikkal.
A következő bosszantó tulajdonság a megfelelő méret kiválasztása lehet. Szerencsére a gépkocsi könyve megbízható információval tud szolgálni, azonban fontos figyelni a sebességi és a terhelési indexet is. Főleg a téli guminál esik meg, hogy valaki kisebbet vesz, mint a nyári, de amíg a többi tulajdonsága megfelel, addig nem lesz gond.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.