A legtöbben hetente 40 órát töltünk a munkahelyükön. Egy nem megfelelően berendezett iroda nemcsak a hangulatunkra, de az egészségünkre, mentális jólétünkre is hatással van. Az emberek zajjal szembeni érzékenysége eltérhet, így a munkáltató nincs könnyű helyzetben, ha mindenki igényeit szeretné figyelembe venni.
Körülbelül 60 éve terjedtek el a nyitott - open office - irodák. Az egy légtérben való tartózkodás segíti a kollégák közti együttműködést, javít az egymás közti kommunikáción, és közelebb hozza egymáshoz őket. A gyakorlatban azonban egy ilyen helyen folyamatos a telefoncsörgés, a légkondicionáló és egyéb gépek zúgása, a munkatársak beszélgetése.
A szakemberek szerint a zajszint egy egyterű irodában elérheti akár a 70 db-t is, ami figyelemzavart és fáradságot válthat ki.
Egyes irodai dolgozók elmondása alapján 55 db-nél már úgy érzik, hogy nehezebben összpontosítanak, és a huzamosabb ideig tartó kis intenzitású zaj növeli a stressz-szintet - írja a Blikk.
A WHO egy korábbi felméréséből kiderül, hogy sokaknál jelentkezhetnek pszichés zavarok, alvási- és koncentrációs nehézségek, szív- és érrendszeri elváltozások, vagy akár halláskárosodás is.
A zajos környezetben történő munkavégzés nem mindig zökkenőmentes sem a munkaadó, sem a munkavállaló számára. Fontos tehát a megfelelő hangszigetelés biztosítása, melyet a hangelnyelő elemek megfelelő kiválasztásával és pontos elhelyezésével oldhatunk meg. A hangszigetelő panelek megszűrik, esetenként meg is szüntetik a nemkívánatos visszhangokat és túlhangokat a munkahelyi környezetben.
Ez is érdekelhet: Halld újra tökéletesen a világot a tesztgyőztes hallókészülékkel
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.